خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

اهمیت راهبردی نیروی دریایی بیشتر درک شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۸۹۹

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت : اهمیت راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش این نیرو در حفاظت از مرزهای دریایی و برقراری امنیت منطقه بیشتر درک شود.

به گزارش ایلنا از آستارا،‌ یونس رنجکش در مراسم روز نیروی دریایی در پایگاه نیروی دریایی شهرستان مرزی بندر استارا گفت : با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری در افزایش توان دفاعی کشور بویژه نیروی دریایی دارند این نگاه  نشان از اهمیت راهبردی این نیرو دارد.

وی اضافه کرد: ایران کشوری است که بین دو دریای شمال و جنوب قرار دارد و این موقعیت را می‌توان یکی از ابعاد اصلی اهمیت استراتژیک این منطقه  با محوریت  ایران دانست که نقش کلیدی در آن دارد.

به گفته وی هرکدام از دو دریا از اهمیت خاص خود برخوردارند که به دلیل وجود منابع گاز و نفت و اهمیت حمل و نقل  همواره مورد توجه قدرت های جهانی برای دست یابی به این موقعیت  قرار داشته است .

وی با اشاره به نظریه های ژئوپلیتیکی مکندر و ماهان که برنقش مناطق خشکی و دریایی و تسلط برآنها به عنوان عوامل  و مولفه‌های قدرت تاکید دارند اظهار داشت:موقعیت جغرافیایی ایران در این نقطه  موجب می شود تا در برابر چشم طمع بیگانگان همواره از قدرت برتر در منطقه برخوردار باشیم و تقویت قوای دفاعی بویژه قدرت نظامی دریایی نقش محوری در این زمینه دارد.

فرماندار آستارا اضافه کرد : اهمیت منطقه خاورمیانه و خلیج فارس به حدی است که آمریکا از آن سر دنیا آمده است و این منطقه را خط دفاعی استراتژیک خود نعریف کرده است و در آن حضور نظامی دارد.

وی گفت : اگر امروز شاهد تنش‌های مختلف در منطقه هستیم همه اینها توطئه‌هایی است که کشورهای استکباری برای بهره‌مندی از موقعیت و منابع موجود در خاورمیانه به راه انداخته‌اند و ما برای مصون ماندن از این توطئه ها باید قدرت دفاعی خود را تقویت کنیم و یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران در آب‌های حوزه جغرافیایی نیروی دریایی است که نقش راهبردی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: امروز در راهبردهای نیروی دریایی ضمن برقراری امنیت کشور ، ثبات منطقه  و امنیت همسایگان نیز دیده شده است و حتی در فراسوی مرزهای آبی سرزمینی نیز ما شاهد نقش آفرینی دریا‌دلان خود هستیم .

پیش از سخنان فرماندار آستارا ناخدا قنبری فرمانده نیروی دریایی مستقر در این شهرستان مرزی نیز به بیان خیرمقدم و گرامیداشت یاد و نام شهدای نیروی دریایی و حماسه هفتم آذرماه پرداخت.

تقدیر از چند تن از پرسنل نیزوی دریایی  با حضور فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان آستارا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز