خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه عنوان کرد؛

توزیع ۲ میلیون بطری آب بسته بندی در مناطق زلزله‌زده / ۵۰۰ دوش حمام صحرایی نصب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۹۵۷

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: آب هیچکدام از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه از جمله سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب قطع نیست.

به‌گزارش ایلنا، علیرضا تخت‌شاهی، با اشاره به اینکه آب شهرستان سرپل‌ذهاب وصل است اظهار داشت: اکنون آب قابل شرب در شبکه جاری است و کارشناسان به طور مستمر وضعیت را رصد و نمونه‌گیری میکنند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات در برخی مناطق قصرشیرین به دلیل تعمیرات به صورت کوتاه‌مدت قطعی آب رخ می‌دهد، گفت: در مسکن مهر سرپل‌ذهاب به دلیل عدم سکونت و شکستگی شبکه آب و به منظور جاری نشدن آب در محوطه آب در شبکه جاری نیست اما در سایر نقاط شهر آب وصل است.

تخت‌شاهی عنوان کرد: علاوه بر جاری بودن آب در شبکه‌ها تانکرهای آب رسانی با وجود عدم استقبال در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند و آب بسته‌بندی شده نیز توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چشمه آب سراب گرم تأمین‌کننده آب شرب شهرهای سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و روستاهای مسیر است گفت: در نخستین روز حادثه تأسیسات سراب گرم از جمله تأسیسات برقی، ابنیه دچار آسیب و چشمه آب دچار کدورت شده بود که با اقدامات اولیه و پیگیری‌های انجام شده سیستم برق درهمان روز اول وصل شد.

تخت‌شاهی افزود: به دنبال آن برای رفع کدورت آب با تمام تجهیزات کامل و استفاده از نظر کارشناسان و همکاران در این زمینه با استقرار سیستم‌های پیش تصفیه کدورت به حداقل رسیده و آب شفاف وارد شبکه توزیع شد.

وی گفت: علاوه بر پیگیری برای رفع مشکل آب در شهرهای گیلان‌غرب و کرندغرب و تازه‌آباد هم به موقع اقدام شده است وهم ‌کنون تمام شهرهای مناطق زلزله‌زده از آب پایدار در شبکه برخوردار هستند.

مدیرعامل آبفای استان عنوان کرد: تاکنون بالغ بر دو میلیون بطری آب بسته‌بندی در شهرهای زلزله‌زده توزیع و هم‌اکنون نیز با وجود اینکه آب در شبکه وجود دارد روزانه بین ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار بطری آب بسته‌بندی و همچنین۵۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار آب تانکری هم توزیع میشود.

وی اظهار کرد: ۱۰۰دوش حمام صحرایی در ۶ نقطه از شهر سرپل‌ذهاب برای زلزله‌زدگان نصب شده و در کنار این نقاط تانکرهای ثابت با علمک‌های مقسم بمنظور شستشو نصب شده است.

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه گفت: تعداد۵۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز هماهنگ شده که تعدادی نصب شده و مابقی نیز در حال نصب است.

تخت‌شاهی افزود: بیش از ۲۰ اکیپ حوادث واتفاقات در نقاط مختلف شهر و دیگر شهرهای جنگزده با پیمایش ملک به ملک برای رفع شکستگی انشعاب و خطوط فرعی مشغول به کار هستند که هرگونه شکستگی را تعمیر و مرمت کنند.

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه بیان کرد: تیم مجرب با تجهیزات کامل آشپزی با هماهنگی وزارت نیرو در شهرستان سرپل مستقر شده است که از دو روز گذشته شروع به پخت وپز کرده که از دو روز گذشته با ۲۰۰۰ غذا و توزیع آن در بین مردم شروع کرده و درصدد هستیم که این تعداد روز به روز افزایش یافته و به عدد ۲۰ هزار غذا برسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز