خبرگزاری کار ایران

لزوم کیاست‌ در رسانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۶۴۷

معمولا هرکشوری در مقطعی از تاریخ در شرایط ویژه‌ای قرار می‌گیرد که بر اساس آن وضعیت لازم است تمامی اصحاب قدرت و اشخاصی‌که تریبون‌های رسمی وغیررسمی را دراختیار دارند، با توجه به اهمیت و ویژگی هر‌دوره به اظهار نظر در آن موقعیت بپردازند.

علی اکبر فرازی در جهان اقتصاد نوشت:  در دو روز گذشته اتفاقات پیرامونی ایران کم شمار نبوده از استعفای ناگهان سعد حریری در ریاض تا اصابت موشک یمنی به این کشور و تلاش چند باره آمریکا و شخص ترامپ برای به میان کشیدن پای جمهوری اسلامی به این حوادث و محکومیت ایران در مجامع منطقه‌ا‌ی‌ و‌ بین‌المللی. خوشبختانه مقامات رسمی و ارشد نظامی ایران علیه اصابت این موشک موضع‌گیری کرده و اعلام داشتند که شلیک موشک از یمن به عربستان ارتباطی با تصیم تهران ندارد و این موشکی در ارتباط با جنگ یمن و عربستان و در ادامه بمباران عربستان از سوی یمن صورت گرفته است.

در نتیجه ارتباط دادن اصابت این موشک از سوی یمن به عربستان ارتباطی با ایران ندارد، اما با کمال تاسف بعضی از رسانه‌های ایرانی و مشخصا یکی از روزنامه‌‌ها برخلاف انتظاری که از این رسانه در عالم حرفه‌ای روزنامه نگاری دارد عاقلانه با این قضیه برخورد نکرده و تیتر نامناسبی زد که ممکن است مورد سوءاستفاده و بهره‌برداری دشمنان ایران قرار بگیرد.

گرچه این تیتر؛ موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران تلقی نخواهد شد اما بعید نیست دشمنانی که قصد دمیدن در تنور جنگ دارند و علاقه‌مند هستند؛ ایران را متهم به ایجاد جنگ وتنش در منطقه کنند از اینگونه تحلیل‌های غیر‌دیپلماتیک سوءاستفاده کنند.

البته ممکن است پاسخ نگارندگان این تیتر این باشد که ما نباید به خاطر سوءاستفاده دشمنان از مواضع خود کوتاه بیاییم. درحالی که پاسخ این است که سیاست و فراست یک مسلمان در چنین مواقعی خود را باید نشان دهد و هیچ لزومی ندارد هرچه به ذهن می‌آید را بالافاصله مکتوب کنیم.

هر فرد خبره‌ای باید در چنین مواقعی رفتار خود را حساب شده بروز دهد و افرادی که در چنین مواقعی عاقلانه رفتار می‌کنند در فکر منافع عموم جامعه هستند.

اینکه با هرموضع‌گیری ناحقی از جانب دیگران ما نیز فریاد بزنیم از عقل و درایت به دور است. امیدواریم اصحاب رسانه و افرادی که دسترسی به تریبون عمومی دارند حساسیت زمان حاضر را درک کرده و جلوتر از مقامات رسمی حرکت نکنند که دشمن کینه توز در فکر بهانه‌گیری است و همین بهانه‌گیری‌ها ممکن است مشکلاتی را برای کشورمان به وجود آورد. فراموش نکنیم‌خویشتن داری شرط اولیه کیاست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز