خبرگزاری کار ایران

هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران:

پرسپولیس 1 - 0 استقلال ؛ مرد کروات مُچ سرمربی ژرمن را خواباند

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۴۳۴

پرسپولیس موفق شد با تک گل علی علیپور از سد استقلال بگذرد و فاتح هشتادوپنجمین دربی پایتخت شود.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس و استقلال تهران از ساعت ۱۶:۴۰ امروز هشتاد و پنجمین تقابلشان را برگزار کردند. آبی‌های تهرانی این دیدار را هجومی آغاز کردند و عمده حملات آنها از سمت راست با حضور حیدری، غفوری و داریوش شجاعیان صورت می‌گرفت. در ادامه پرسپولیس از لاک دفاعی خارج شد و ارسال‌های آنها موقعیت‌های خطرناکی را هم روی دروازه استقلال ایجاد کرد اما در نهایت این ارسال‌ها موجب شد تا روزبه چشمی در دقیقه 21 چاره‌ای به جز خطا روی علیپور و ایجاد ضربه پنالتی برای پرسپولیس نداشته باشد. همین یک گل کافی بود تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ بازی را با همین نتیجه به پایان برسانند. در نیمه دوم هم بازی پایاپای دنبال شد اما مدیریت سرخپوشان برای برتری بیشتر شده بود. استقلال در نیمه دوم موقعیت‌های به مراتب بیشتری داشت اما دقت در ضربات آخر آنها به قدری نبود که موجب تسلیم علیرضا بیرانوند شود. سرخپوشان هم با چندحمله خطرناک فرصت گلزنی بیشتر را داشتند اما این بازی در ادامه گل دیگری نداشت تا دربی ۸۵ با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان برسد. برتری که عاقلانه بود و نتیجه خوبی برای برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش به حساب آمد.

 داوران: بیژن حیدری/ کمک‌ها: رضا سخندان، سعید علی نژادیان  و پیام حیدری/ ناظران: اسماعیل صفیری و فریدون اصفهانیان

اخطارها:

کارت زرد: روزبه چشمی، دقیقه ۲۰/ محسن ربیع خواه، دقیقه ۳۳/ فرشید باقری، دقیقه  ۴۹/ امید ابراهیمی، دقیقه ۵۷/ کمال کامیابی نیا، دقیقه۷۶/ حسین ماهینی، دقیقه ۸۷/ وریا غفوری، دقیقه ۸۸/ میلاد زکی پور، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی ۶+۹۰

 

شرح گل‌:

استقلال ۰ - ۱ پرسپولیس؛ علی علیپور، دقیقه۲۲: تکل چشمی روی علیپور ضربه پنالتی را به سود سرخپوشان در پی داشت. علیپور که این روزها در قامت گلزنی خوب ظاهر شده پشت توپ ایستاد و ضربه زمینی‌اش را بر خلاف جهش سیدحسین حسینی وارد دروازه استقلال کرد تا اولین گلزن دربی 85 باشد.

پرسپولیس 1 - 0 استقلال ؛  مرد کروات مُچ سرمربی ژرمن را خواباند

 

 

پرسپولیس 1 - 0 استقلال ؛  مرد کروات مُچ سرمربی ژرمن را خواباند

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، وریا غفوری، روزبه چشمی، سیدمجید حسینی، میلاد زکی پور، امید ابراهیمی، فرشید باقری(جابر انصاری، دقیقه۶۱)، داریوش شجاعیان، خسرو حیدری(سرور جپارف،دقیقه۸۶)،فرشید اسماعیلی و علی قربانی(دقیقه۷۳)

 

پرسپولیس 1 - 0 استقلال ؛  مرد کروات مُچ سرمربی ژرمن را خواباند

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه، بشار رسن(محسن مسلمان، دقیقه۶۵)، وحید امیری، علی علیپور(سیامک نعمتی، دقیقه ۸۴) و گادوین منشا(شایان مصلح، دقیقه ۳+۹۰)

 

دقایق حساس:

دقیقه ۵: ارسال در کناره‌های خط دفاعی پرسپولیس به فرشید اسماعیلی رسید اما تعلل او در پاس دادن به علی قربانی مانع از ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه علیرضا بیرانوند شد و مدافعان پرسپولیس پاس اسماعیلی به علی قربانی را قطع کردند.

دقیقه ۱۰: ارسال امید ابراهیمی از روی ضربه ایستگاهی به درون محوطه جریمه پرسپولیس با واکنش خوب بیرانوند همراه بود اما او با برخورد با چشمی دچار مصدومیت جزیی شد.

دقیقه ۱۲: سانتر بشار رسن در ضربه کرنر به روی دروازه استقلال با دفع ناقص مدافعان حریف همراه شد تا علیپور شوت سر ضربی قصد باز کردن دروازه حسینی را داشته باشد که با تکل مدافعان رو به رو شد و در نهایت توپ در دستان دروازه بان قرار گرفت.

دقیقه ۲۱: تکل روزبه چشمی روی علی علیپور درون محوطه جریمه استقلال موجب شد تا پرسپولیس به ضربه پنالتی دست پیدا کند و مدافع استقلال هم با تصمیم داور کارت زرد بگیرد.

دقیقه ۳۰: بازی در این بیشتر با فشار بازیکنان استقلال دنبال می‌شود و آنها چند ارسال هم روی دروازه پرسپولیس داشتند اما بی اثر بود.

دقیقه ۳۴: ارسال  وحید امیری برای گادوین منشا پشت محوطه جریمه با تعلل روزبه چشمی به مهاجم سرخپوشان رسید اما پاس او برای علیپور توسط مدافعان استقلال دور شد.

دقیقه ۴۱: میلاد زکی پور در حالی که قصد داشت توپ را به حوالی محوطه جریمه پرسپولیس ارسال کند توپ را به اشتباه به بشار رسن کوبید تا توپ در اختیار این بازیکن قرار بگیرد. نفوذ رسن ادامه داشت و در این لحظه وحید امیری صاحب موقعیت شد که تکل به موقع سید مجید حسینی درون محوطه جریمه مانع از باز شدن دروازه آبی‌ها برای دومین مرتبه شد.

دقیقه ۱+۴۵: نفوذ خوب بشار رسن تا پشت محوطه استقلال ادامه پیدا کرد اما پاس به عمق او در آغوش سید حسین حسینی قرار گرفت.

دقیقه 46: ارسال بشار رسن از روی نقطه کرنر با ضربه سر همزمان مدافع استقلال و گادوین منشا خطری را روی دروازه استقلال ایجاد نکرد و مجددا به کرنر رفت.

دقیقه ۵۵: فشار بازیکنان استقلال روی مدافعان پرسپولیس موجب شد تا نفوذ وریا غفوری و پاس او به امید ابراهیمی پشت قوس محوطه جریمه برسد اما ضربه آرام او در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۵۹: ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس پشت محوطه جریمه آبی‌ها را وحید امیری با ضربه‌ای دقیق روانه دروازه حسینی کرد اما این توپ با واکنش سنگربان آبی‌ها به کرنر رفت.

دقیقه ۶۰: ضربه بشار رسن درون محوطه جریمه از بالای دروازه استقلال به صورت خطرناکی به اوت رفت.

دقیقه ۶۳: ارسال دقیق داریوش شجاعیان پشت مدافعان پرسپولیس می‌رفت تا انصاری تازه وارد را در موقعیت خطرناکی قرار بدهد اما با خروج بیرانوند این اتفاق نیفتاد.

دقیقه ۶۴: پاس دقیق منشا به درون محوطه جریمه به رسن رسید و تو سر توپ او مدافع استقلال را کنار گذاشت اما ضربه نهایی اش بلوکه شد.

دقیقه۶۹: حرکت تیمی آبی‌ها با ارسال از کناره‌ها به جابر انصاری رسید اما ضربه نهایی این مهاجم یک کرنر در پی داشت.

دقیقه ۷۴: پاسکاری بازیکنان استقلال درون محوطه جریمه در نهایت توپ را در اختیار جابر انصاری قرار داد اما ضربه او را دروازه بان حریف در آغوش کشید.

دقیقه ۷۵: شروع مجدد هدف دار محسن مسلمان توسط حسین حسینی دفع شد.

دقیقه ۸۵: شوت محکم کمال کامیابی نیا با اختلاف از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز