خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد؛

تصویب لایحه تحریم حزب الله با هدف کاهش نفوذ ایران در منطقه

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۳۴۱

رویترز نوشت : « مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه حزب الله لبنان تصویب کردند. این تحریم‌ها بخشی از اقدامات برای سختگیری بیشتر علیه ایران است.»

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه حزب الله لبنان تصویب کردند.

نویسنده این گزارش مدعی شد که این تحریم‌ها بخشی از اقدامات برای سختگیری بیشتر علیه ایران است که تاثیر فوری در تضعیف توافق بین‌المللی هسته‌ای نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش سه تحریم علیه حزب الله به وسیله رای‌گیری شفاهی تصویب شد و هیچ مخالفتی با هیچ یک از طرح‌ها وجود نداشت. مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه هم لایحه دیگری را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران که با برنامه موشکی ایران مرتبط بود، به بررسی و رای گذاشت.

رویترز نوشت: ترامپ این ماه سیاست‌های جدید آمریکا در قبال ایران را بیان کرد و از تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای سرباز زد.  اقدام ترامپ به کنگره ۶۰ روز مهلت خواهد داد که درباره بازگشت تحریم‌های لغوشده تحت توافق هسته‌ای تصمیم‌گیری کند اما هیچ حرکتی تاکنون از سوی مجلس سنا یا مجلس نمایندگان مشاهده نشده است. 

به گفته برخی مقامات، در حال حاضر مجلس نمایندگان بر فشار بر ایران از طرق دیگری نظیر حزب الله و تحریم‌های موشکی تمرکز کرده‌اند. در اولین اقدام روز چهارشنبه فشارهای جدیدی علیه حزب الله لبنان و تحریم‌های جدیدی علیه هر شرکتی که از آن حمایت مالی اعمال شده است. 

بر اساس این گزارش دومین اقدام تصویب تحریم‌های جدیدی علیه ایران و حزب الله با ادعای استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی است. سومین اقدام اما قطعنامه‌ای است که از اتحادیه اروپا میخواهد حزب‌الله را به عنوان سازمان تروریستی شناسایی کند. 

رویترز نوشت: ایالات متحده آمریکا حزب الله لبنان را از سال ۱۹۹۷ یک سازمان تروریستی می‌داند. واشنگتن چندین میلیون دلار جایزه برای دستگیری دو تن از مقامات این گروه تعیین کرده است و در دولت ترامپ از این اهرم برای مقابله را رشد نفوذ منطقه‌ای ایران استفاده شده است. 

«اد رویس»  رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان در این باره به رویترز گفت «این اقدامات حیاتی تحریم‌هایی را علیه تامین مالی حزب الله اعمال می‌کند و آنها را برای اقداماتشان پاسخگو خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش، با این وجود دستیابی به حمایت‌های بین‌المللی برای ایجاد کمپینی علیه حزب الله کار سختی است. حزب الله سازمان قدرتمندی است که بخشی از دولت ائتلافی لبنان است و حمایت‌های عظیمی از خدمات اجتماعی لبنان می‌کند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز