خبرگزاری کار ایران

هر آنچه باید از دربی هشتاد و پنج بدانید

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۲۹۷

شهرآورد 85؛ رقابتی که با تمام بازی‌های لیگ فرق دارد چون نتیجه‌اش برای تیم‌ها تبعاتی حداقل به لحاظ روانی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، هر چقدر هم در 84 شهرآورد قبلی تلاش شد تا از حساسیت بازی کم شود اما به محض به صدا در آمدن سوت داور به نشانه آغاز بازی، حساسیت به اوج خود رسید. این بار هم بعد از بازی امروز پرسپولیس با نفت تهران شمارش معکوس برای آن بازی شروع می‌شود. در چند شماره قبلی ایران ورزشی به آمارهای قدیم و البته اتفاقات جدید بازی روز پنج‌شنبه اشاره کردیم و امروز در این مطلب شرایط بازیکنانی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که اولین شهرآوردشان را تجربه می‌کنند. بسیاری از بازیکنان در اولین شهرآوردشان ماندگار شدند و تعدادی هم نتوانستند بازی معمولی خودشان را ارائه دهند.

اولین بازی حسینی و نیمکت‌نشینی رحمتی

از درون دروازه آغاز کنیم. قرمزهای پایتخت با علیرضا بیرانوند وارد زمین می‌شوند که در آخرین شهرآورد سه مرتبه دروازه‌اش باز شد. البته آنها روی نیمکت رادوشوویچ را هم دارند که سابقه نیمکت‌نشینی در این بازی را دارد. اما حکایت دروازه استقلال فرق می‌کند. سیدمهدی رحمتی از هفته ششم به روی نیمکت رفت و حتی با آمدن شفر هم فرصت بازی را به دست نیاورد. دیروز هم در بازی حذفی مقابل نساجی هم نیمکت‌نشین بود. اینکه تا چه زمانی رحمتی باید تماشاگر باشد مشخص نیست و اصلا با این شرایط می‌ماند یا تصمیم به جدایی می‌گیرد؟ سیدحسین حسینی در همه بازی‌هایی که رحمتی نیمکت‌نشین بوده از دروازه استقلال محافظت کرده و خیلی بعید است که مرد آلمانی پس از استفاده از حسینی در چهار بازی لیگ و یک بازی حذفی حاضر به تغییر مرد شماره یک تیمش شود. اگر حسینی روز پنج‌شنبه به میدان برود در واقع اولین شهرآوردش را تجربه کرده است.

منشا و خلیل‌زاده فیکس

برانکو ایوانکوویچ تا پایان هفته نهم از 20 بازیکن استفاده کرده که در میان آنها شجاع خلیل‌زاده تنها بازیکن بدون تعویض پرسپولیسی‌ها است. ظاهرا سرمربی قرمزهای پایتخت بدجوری به لحاظ فنی به مدافع تیمش اعتقاد دارد که او را به سیدجلال حسینی ترجیح می‌دهد. به همین دلیل قرار گرفتن این بازیکن در ترکیب اصلی هم کار سختی نیست. خلیل‌زاده روز پنج‌شنبه اولین شهرآوردش را تجربه می‌کند. او حتما می‌داند که کوچکترین اشتباه در این بازی خاص تا مدت‌ها از یاد هوادارانش نخواهد رفت.

گادوین منشا هم پس از محرومیت مهدی طارمی به بازیکن ثابت پرسپولیس تبدیل شد. بدون شک اگر آن اتفاق برای طارمی نمی‌افتاد منشا می‌توانست امیدوار باشد که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان بیاید اما او بعد از آن سه گلی که در دو بازی مقابل الهلال عربستان به ثمر رساند آمادگی‌اش را نشان داد تا خیال هواداران پرسپولیس راحت باشد اما اینکه او می‌تواند مثل ایمون زاید خاطره‌ساز باشد یا مثل خیلی از خارجی‌های دیگر پرسپولیس بی‌تاثیر در شهرآورد به عملکرد خودش بستگی دارد.

 

تعویضی‌های پرسپولیس

باید منتظر بود و دید که برانکو چه تصمیمی در خصوص محسن مسلمان می‌گیرد. البته با صحبت‌هایی که این مربی روز گذشته انجام داد خیلی بعید است که از مسلمان در بازی روز پنج‌شنبه استفاده نکند چون می‌خواهد باخت قبلی به استقلال را جبران کند و اینکه از رقبایش عقب نماند. اما اگر مرد کروات از مسلمان استفاده نکند شانس بشار رسن برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی پرسپولیس زیاد می‌شود در غیر این صورت و به احتمال زیاد یکی از تعویض‌های تیمش خواهد بود. اما سیامک نعمتی و شایان مصلح شانس زیادی برای فیکس بودن ندارند. البته حضور آنها در زمین هم بستگی به شرایط بازی دارد اما به احتمال زیاد یکی از این دو نفر هم فرصت بازی مقابل استقلال را به دست می‌آورند. به هر حال اگر بشار رسن، نعمتی و مصلح به میدان بروند اولین شهرآوردشان را تجربه خواهند کرد.

شجاعیان فیکس

غیر از مربی آلمانی استقلال که بعد از هموطنش رولند کخ اولین شهرآورد تهران را تجربه می‌کند چند بازیکن این تیم هم شرایطی مثل او دارند که به نظر می‌رسد داریوش شجاعیان و تا حدود زیادی حسن بیت سعید دو بازیکنی هستند که روز پنج‌شنبه از ابتدا در ترکیب قرار می‌گیرند. شجاعیان غیر از دو بازی که مصدوم بود فقط در یک بازی 45 دقیقه در زمین حضور داشت و در سایر بازی‌ها 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد. حسن بیت سعید هم در یک بازی حضور نداشت و در هفته ششم مقابل پارس جم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد. او در بقیه بازی‌ها در ترکیب اصلی قرار داشت.

البته برای استقلال تا حدودی شرایط فرق می‌کند و خیلی مهم است که تا روز بازی چه کسانی به او مشورت می‌دهند و خودش هم تا چه اندازه‌ای مشورت‌پذیر است. البته سرور جباروف هم شرایطی شبیه به بیت‌سعید دارد و از آنجایی که روز گذشته از ابتدا مقابل نساجی به میدان رفت این شانس را دارد که روز پنج‌شنبه هم فیکس باشد.

 

سرنوشت نامعلوم قائدی

پس از تنبیه انضباطی که شفر برای مهدی قائدی در نظر گرفت و مهاجم تیمش را به تمرینات تیم امید فرستاد مجموعه باشگاه خیلی تلاش کردند تا رضایت مرد آلمانی را برای بازگشت او به تمرینات و آماده شدن برای شهرآورد بگیرند اما تا امروز هیچ کس موفق نشده.

مهدی قائدی که در همه بازی هایش به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته و در هیچ مسابقه‌ای هم بیشتر از 26 دقیقه در زمین حضور نداشته بعید نیست.

جعفر برزگر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز