خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در دیدار سفیر عراق در تهران تاکید کرد:

ضرورت ارتقا میزان صادرات و واردات مازندران و عراق

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۷۱۴

استاندار مازندران گفت:مازندران از زیرساخت‌های مناسب در جهت توسعه همکاری دوطرفه برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛استاندار مازندران در دیدار با 'ارجح صابر عبود الموسوی ' سفیر عراق در تهران ، ضمن تسلیت درگذشت رئیس جمهور اسبق عراق ، اظهار داشت: رئیس جمهور عراق نقش کلیدی و محوری در رابطه با جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق داشتند.

وی با اشاره به علاقه بسیار مردم مازندران به کشور عراق بویژه عتبات عالیات، افزود: مردم مازندران برای ساخت عتبات عالیات مشارکت جدی دارند و مشاورین نظامی ما بویژه مازندرانی در مبارزه با تروریسم و همکاری با نیروی نظامی و بسیجی شما فعالانه حضور دارند و شهدایی را نیز در این زمینه تقدیم کرده‌ایم.

استاندار مازندران با اشاره به علاقمندی در ایجاد و توسعه روابط در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، کشاورزی و خدمات فنی مهندسی با کشور عراق  گفت: مازندران از زیرساخت‌های مناسب در جهت توسعه همکاری دوطرفه برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه  فعالان اقتصادی ما با کشور عراق آشنا هستند، افزود: میزان صادرات و واردات ما بسیار زیاد است که نیازمند حفظ وضع موجود و ارتقا است.

فلاح  اربعین حسینی را یکی از رویدادهای مهم نام برد و گفت:درسال گذشته، از استان مازندران حدود 43هزار نفر و امسال نزدیک به 50 هزار نفر در اربعین حسینی شرکت خواهند کرد.

وی به راه اندازی یک واحد تولیدی شرکت کاله در کشور عراق اشاره کرد و افزود: لازم است این واحد تولیدی با هکاری کشور عراق هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

فلاح با اعلام آمادگی آموزش در زمینه های مختلف برای همکاری با کشور عراق گفت: چنانچه مواردی برای آموزش ما نیز وجود داشته باشد استقبال می کنیم.

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، دراین نشست سفیر جمهوری عراق با  استاندار مازندران و مدیران دستگاه‌های اجرایی اشتراک مواضع سیاسی، مرزسیاسی طولانی، وجوه اشتراک دینی و مذهبی، وجود پرخیر و برکت ائمه اطهار در دوکشور، مواضع مشترک دو ملت در خصوص استکبارستیزی را از وجوهات مشترک بین دو کشورایران و عراق برشمرد.

وی افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری ، بالغ بر 148 میلیون دلار از گمرک مازندران به کشور عراق صادرات شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، راه اندازی سرای تجاری مازندران در کشور عراق ، بغداد، نجف و کربلا را توافقات فی مابین این دو دولت عنوان کرد.

وی افزود:  راه اندازی بانک مشترک فی ما بین کشور ایران و عراق را از دیگر توافقات این دو کشور نام برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز