خبرگزاری کار ایران

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

خشونت خانگی علیه زنان و کودکان بسیار زیاد است

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۹۲۲

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: خشونت خانگی علیه زنان و کودکان بسیار زیاد است و این مناسبات خانواده را به هم می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اولین نشست این معاونت با مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در دولت دوازدهم گفت: امید دارم در این نشست با همکاری شما راه‌های مشترکی برای ارتقای وضعیت زنان و خانواده پیدا کنیم.

وی افزود: با استفاده از توانمندی ذهنی و اجرایی شما بانوان گام‌های خوبی جهت بهتر شدن وضعیت زنان و رفع مشکلات پیدا خواهیم کرد.

ابتکار گفت: برخی از برنامه‌های معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را ادامه خواهیم داد و برخی دیگر را نیز اصلاح خواهیم کرد تلاش این است توسعه این فعالیت‌ها در دولت دوازدهم انجام شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: فعالیت‌های خوبی در چهار سال گذشته انجام شده است و از شهیندخت مولاوردی معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تشکر می‌کنم و همه باید قدردان زحمت‌های او باشیم.

وی افزود: حوزه زنان را با نگاه ملی می‌بینیم و در این دوره برنامه‌ریزی برای حوزه خانواده خواهیم داشت و بدانید که جریان سازی فرهنگی و اجتماعی در این حوزه اهمیت دارد.

ابتکار تاکید کرد که نگاه معاونت زنان فرادولتی است و قوای مقننه، قضائیه و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه وظایفی دارند که با همکاری آنها می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.  

ابتکار گفت: در سند چشم انداز قانون اساسی و سیاست‌های کلی خانواده که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است باید در ستاد ملی زن و خانواده همکاری‌هایی صورت پذیرد تا وضعیت و جایگاه زن ارتقا یابد.

وی افزود: با استناد به ماده 101 و 102 قانون برنامه ششم مهمترین مساله شاخص گذاری است باید در هر حوزه‌ای که کار می‌کنیم وضعیت آن را بسنجیم در این زمینه مکاتبه‌ای با استانداران خواهیم داشت تا وضعیت زنان مشخص شود.

ابتکار گفت: باید رسیدن به سهم 30 درصدی مدیریت برای زنان تا اندازه‌ای پیگیری شود که نتیجه داشته باشد و مطمئن باشید که این مساله را رصد می‌کنیم.

وی افزود: حوزه زن و خانواده در سیاست های کلان جدا نیست و در جایی که آمارها نشان می‌دهد که تعادل جنسیتی وجود ندارد باید سیاست جدا داشته باشیم.

ابتکار گفت: نیازهای بانوان که به آن توجه نشده است باید در سیاست‌های کلان با نگاه ویژه‌ای بررسی شود و در جایی که شکاف و فاصله وجود دارد باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: خشونت خانگی علیه زنان و کودکان بسیار زیاد است و این مناسبات خانواده را به هم می‌زند. خشونت تعریف خاص دارد و آخرین مرحله آن کتک زدن است.

ابتکار تاکید کرد که باید گفت‌وگوی ملی گسترش پیدا کند چرا که آسیب‌های زیادی در حوزه زنان و خانواده وجدو دارد که روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: ساختار معاونت زنان مناسب نیست و متولی امور زنان و خانواده در هر دستگاهی باید جایگاه خاصی داشته باشد و در سطح دولت روی این موضوع کار خواهیم کرد باید توان کافی داشته باشیم که در شورای معاونان، یا شورای برنامه‌ریزی استان‌ها سیاست‌ها و برنامه‌های بهبود وضعیت خانواده را به پیش ببریم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: باید ساختار مربوط به زنان را ارتقا داد و تشکیل وزارت امور زنان را پیگیری کرد که در دنیا نیز مرسوم است.

ابتکار گفت: ارتقای سلامت زنان و دختران از برنامه‌هایی است که پیگیری خواهیم کرد البته فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است که باید این آموزش‌ها فراگیر شود.

وی افزود: باید این مساله بررسی شود، چرا تمایل جوانان به ازدواج کم شده است و با آموزش این مشکلات حل کرد همچنین نداشتن عزت نفس در جوانان از دیگر مشکلات حوزه خانواده است باید در جامعه نشاط ایجاد کنیم و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

ابتکار با تاکید بر اینکه توان افزایی زنان و دختران در مناطق شهری، روستایی و عشایری اهمیت ویژه‌ای دارد بیان داشت: توانمندسازی اقتصادی از دیگر پروژه‌های معاونت است و باید سهم زنان در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را جدا دید.

وی افزود: باید یک معاون در سطح وزارتخانه از زنان داشته باشیم، 40 سال از انقلاب می‌گذرد و باید دستاوردهای حوزه زنان را مستندسازی کنیم عقب ماندگی و چالش داریم اما می‌توانیم تجربیات خود را در حوزه زنان و خانواده به زنان نشان دهیم.

ابتکار افزود: با وزارتخانه‌ها و معاونان رئیس جمهور نشست‌هایی برگزار خواهیم کرد تا برنامه‌ها را با همدلی به پیش ببریم تا دستاوردهای خوبی برای جامعه داشته باشیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد:‌ یکی از اهداف این معاونت مستندسازی تجربه‌های موفق و علمی شدن آن در سطح وزارتخانه‌ها و استان‌ها و لحاظ شدن 30 درصدی مدیریت بانوان است که باید اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز