خبرگزاری کار ایران

سلحشوری:

رییس‌جمهور در کمال ناباوری مطالبه جامعه زنان در معرفی کابینه را نادیده گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۴۸۵

رییس فراکسیون زنان از عدم معرفی زنان برای کابینه دوازدهم انتقاد کرد و گفت:‌ اگر برنامه توسعه برای کشور می‌نویسیم باید بدانیم بدون حضور زنان توسعه محقق نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، پروانه سلحشوری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به معرفی اسامی وزرای دولت دوازدهم به مجلس طی روز گذشته، گفت: مطابق آئین نامه جدید رییس جمهور باید مطابق ماده ۲۰۴ پس از دو هفته وزرای خود را به مجلس معرفی کند اما به جای ماده ۲۰۴، ماده ۲۰۸ بیان شد که در آئین نامه جدید مرتبط با مسائل بودجه‌ای است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم معرفی وزیر زن از سوی رئیس جمهور، گفت: در کمال بهت و ناباوری نیمی از جامعه ایران از سوی رییس جمهور نادیده گرفته شدند، زنان فرهیخته ایران در میان کشورهای جهان از معدود کشورهایی هستند که در سطوح مدیریت کلان سیاسی حضور ناچیزی دارند این درحالی است که در سایر سطوح مشارکت سیاسی و اجتماعی بسیار فعال بوده‌اند.

او ادامه داد: اکنون بیش از نیمی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند و در فعالیت‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موفق ظاهر شده‌اند اما هر زمان که بحث نظارت زنان مطرح می‌شود نداشتن رزومه برای آن‌ها مطرح می‌شود و این دور باطل همچنان ادامه دارد.

سلحشوری با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های برابر و منع تبعیض جنسیتی از وعده‌های ریاست جمهوری به زنان بوده است، متاسفانه در اولین گام هیچگونه فرصتی به زنان داده نشد، حال فرصت برابر بماند، گفت: رتبه ایران در شکاف جنسیتی که از شاخصه‌های توسعه یافتگی است در پایین‌ترین رتبه‌ها از میان ۱۴۴ کشور جهان قرار دارد و در سال ۲۰۱۶ رتبه ایران ۱۳۹ بوده است

رییس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: اگر برنامه توسعه برای کشور می‌نویسیم باید بدانیم بدون حضور زنان توسعه محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز