خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از سامانه فهرست اطلاعات مکانی استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۳۹۷

همزمان با برگزاری دومین جلسه گروه کارشناسی کاربران نقشه و اطلاعات مکانی استان گیلان در 28 تیر ماه سال 1396، «سامانه فهرست اطلاعات مکانی استان گیلان» به مرحله بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از رشت،  معاون آمار و اطلاعات سازمان با بیان این خبر به در اهداف ایجاد این سامانه اشاره کرد و گفت: جلوگیری از انجام موازی‌کاری در امر تهیه نقشه و اطلاعات مکانی، جلوگیری از اتلاف منابع، بودجه و زمان در تهیه نقشه و اطلاعات مکانی، دسترسی سریع‌ کاربران به اطلاعات مکانی مورد نیاز از جمله اهداف ایجاد سامانه فهرست اطلاعات مکانی استان گیلان است.

وحید طیفوری ادامه داد: با استفاده از این سامانه، کاربران می‌توانند قبل از تهیه هرگونه نقشه و اطلاعات مکانی مورد نیاز، مشخصات نقشه‌ها و اطلاعات مکانی موجود در سطح استان را بررسی نموده و در صورت وجود مشخصات اطلاعات مکانی مورد نظر در سامانه، با مراجعه به دستگاه‌ یا نهاد اجرایی ذیربط، مطابق با ضوابط قانونی آن دستگاه یا نهاد و در صورت امکان، اطلاعات مورد نیاز خود را در صورت امکان دسترسی اخذ نمایند.همچنین از این سامانه می‌توان در خصوص ایجاد و راه‌اندازی زیرساخت اطلاعات مکانی((SDI استانی استفاده نمود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اطلاعات مورد نیاز سامانه فهرست اطلاعات مکانی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان در حال تکمیل و بارگذاری و بهنگام‌سازی می‌باشد و آن بخش از اطلاعات که مورد تایید قرار گرفته از طریق جستجوی پویا، قابل ارایه به کاربران است.

دسترسی به «سامانه فهرست اطلاعات مکانی استان گیلان» از طریق لینک پایگاه اطلاعات آماری استان گیلان در درگاه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به نشانی mpogl.ir و یا از طریق sdi.mpogl.ir  فراهم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز