خبرگزاری کار ایران

دبیر هیات مدیره اتحادیه کارگران شهرداری انتقاد كرد:

نابرابری مزد كارگران و كارمندان شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۷۳

کارکنان شاغل در سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری تهران را کارمندان و کارگرانی تشکیل می‌دهند که ممکن است در محیط کار، حکم کارگزینی و نوع شغل مشترک باشند.

دبیر هیات مدیره اتحادیه تشکل‌های کارگری شهرداری تهران از نابرابری درآمدهای کارگران و کارمندان شاغل در شهرداری تهران انتقاد کرد.

عبدالـله مختاری با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: کارکنان شاغل در سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری تهران را کارمندان و کارگرانی تشکیل می‌دهند که ممکن است در محیط کار، حکم کارگزینی و نوع شغل مشترک باشند.
وی گفت: با این حال کارگران و کارمندان شاغل در شهرداری تهران از درآمد یکسان برخوردار نیستند و بطور معمول دریافتی کارکنان کارمند از دریافتی کارگران  بیشتر است.
وی بابیان اینکه مبنای محاسبه مزد و مزایای کارمندان شهرداری‌‌ همان ضریب ریالی تعیین شده از سوی هیات دولت است، یادآور شد: در مورد کارگران تعیین مزد و سایر مزایای حقوقی به شورای عالی کار، مصوبه شورای شهر و نظر هیات مدیره هرکدام از سازمانهای زیر مجموعه شهرداری بستگی دارد. به همین دلیل معمولا دریافتی کارگران شاغل در زیر مجموعه شهرداری تهران بطور سلیقه‌ای کمتر از دریافتی کامندان شهرداری محاسبه می‌شود.
وی بابیان اینکه در مجموعه شهرداری تهران نزدیک به ۱۴ هزار کارگر مشغول به کار هستند گفت: وضعیت مزدی کارگران پیمانی نسبت به سایر کارگران به مراتب بد‌تر است.
مختاری در عین حال از توافق ضمنی این اتحادیه کارگری با مسئولان شهرداری تهران در رابطه با افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی دستمزد کارگران شاغل در شهرداری تهران خبر داد و گفت: این افزایش مزدی در راستای مصوبات هیات دولت در مورد کارکنان شهرداری‌های کلان شهر‌ها صورت می‌گیرد.
به گفته مختاری هرچند مسئولان شهرداری تهران وعده داده‌اند تا از ابتدای سال جاری این افزایش را لحاظ کنند اما هنوز زمان اولین پرداخت بطور قطعی مشخص نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز