خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

شیوه زندگی امام(ره) موجب تعجب و حیرت سران و رهبران کشورها می‌شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۸۴۶

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبر کبیر انقلاب در اوج اقتدار و بزرگی به ساده‌ترین صورت ممکن زندگی کردند.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی درباره عملکرد مسئولان در زمینه دوری از اشرفی‌گری که مورد تاکید امام (ره) نیز بوده، افزود: با گذشت حدود ۲۸ سال از رحلت جانسوز امام بزرگوار و بنیانگذار نظام مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی ایران، راه و یاد ایشان در تمامی ابعاد بروز و ظهور پیدا کرده است.

وی گفت: با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، دیدگاه‌های متعالی حضرت‌امام(ره) به ویژه در ارتباط با آموزه‌های اسلامی و دینی در پیشبرد اهداف بلند نظام مورد توجه است، در این میان یکی از مهمترین آموزه‌های ایشان به عنوان فقیهی عالیقدر و مجتهدی بزرگ همانا پرهیز از اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی است و امام راحل در این زمینه توجه و عنایت ویژه داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب در اوج اقتدار و بزرگی در داخل و عرصه بین‌المللی به ساده‌ترین صورت ممکن زندگی کردند، گفت: به یاد دارم در ملاقات‌های خارجی سلوک و شیوه زندگی ایشان به دور از هرگونه تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری موجب تعجب و حیرت سران و رهبران کشورها می‌شد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد تاکید کرد: به هر شکل امام(ره) به عنوان رهبری بزرگ متعلق به ارزش‌های اسلامی و دینی مبتنی بر دیدگاه‌ها و آموزه‌های شیعی بر این مهم تاکید داشتند و بر پیروان راه روشن و مسیر نورانی ایشان است که این خط را به درستی و دقت ادامه دهند.

ولایتی درباره تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: بی‌تردید امروز نظام مقتدر و بزرگ جمهوری اسلامی ایران که توسط حضرت امام خمینی (ره) پایه گذاری شده به عنوان نظامی مبتنی بر حقِ تعیین سرنوشت توسط مردم و نظام مردم سالاری دینی با آموزه‌ها و احکام اسلامی و الهی توانسته است تحولات چشمگیر و بی نظیری را در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی بر جای گذارد.

وی افزود: در همه حوزه‌ها آنچه خواسته امام بزرگ و رهبری است در تحقق مستقل‌ترین کشور جهان به وقوع پیوسته و همه این تحولات و ظرفیت‌ها در منظر کارشناسان بین‌المللی و سیاستمداران به نام جهانی، بی‌نظیر و غیر قابل توصیف قلمداد می‌گردد که با پشتوانه و مقاومت مردمی در مسیر خود به پیش می‌رود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز شاهدیم دستاوردهای عظیم انقلاب مقابل دیدگان همه قرار دارد، ادامه داد: نظام اسلامی با مقاومت و ایستادگی مردم شریف ایران، رهبری امام خمینی(ره) و خلف شایسته ایشان، فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های شهداء، ایثارگران، مدافعان حرم و همت و تلاش مسئولان به موفقیت‌هایی بزرگی دست یافته است.

ولایتی با تاکید بر اینکه شر دشمنان به خودشان باز می‌گردد، تاکید کرد: این راه علی‌رغم همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها با قوت و اقتدار ادامه خواهد یافت و پیروزی و نصرت برای مردم ایران اسلامی بوده و خواهد بود.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره توجه ویژه امام(ره) به قشر مستضعف جامعه و ضرورت توجه بیشتر مسئولان به این مهم گفت: انقلاب اسلامی به پشتوانه همین مردم بزرگوار، مستضعفین و رنج‌کشیدگان به پیروزی دست یافته و امام(ره) در تمامی مراحل زندگی پر برکت خویش توجه ویژه‌ای به این مهم داشتند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم در این جهت اقدامات فراوانی را انجام داده و در همه دولت‌ها و دوره‌ها توجه به این بخش از جامعه که به تعبیر امام(ره) و رهبر انقلاب ولی‌نعمتان ما هستند وجود داشته است. تحولات و برنامه‌های مناسبی برای ارتقاء سطح زندگی اقشار ضعیف انجام شده و به برکت این نظام مقدس شاهد رشد و ارتقاء زندگی و رسیدگی در دورترین نقاط کشور هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هر چند این اقدامات با شرایط مطلوب فاصله دارد و ضرورت توجه بیشتر را یادآوری می‌کند، امام راحل توجه به اقشار ضعیف را جزء وظایف مسئولان می‌دانستند و رهبر فرزانه انقلاب نیز در همین زمینه همواره توجه و تاکید داشته‌اند و علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته باید تا رسیدن به شرایط بهتر و مطلوب‌تر گام‌های بیشتری را برنامه ریزی و به اجرا درآورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز