خبرگزاری کار ایران

روحیه مروت و برادری باید در تمام ورزش‌ها نهادینه شود؛

سلطانی فر: حفظ آرمان‌های انقلاب وظیفه جامعه ورزشی است

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۹۵۶

وزیر ورزش و جوانان کشور در حرم امام خمینی حفظ آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را وظیفه تمام اقشار و به خصوص ورزشکاران دانست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، صبح امروز دوشنبه ٨ خرداد مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان کشور به همراه دکتر داورزنی معاون وزارت ورزش، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال و جمع کثیری از مسئولان وزارت ورزش و ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام خمینی بنیان گذار انقلاب اسلامی به حرم مطهر آمدند.

پس از پایان مراسم تجدید میثاق مسعود سلطانی فر در جمع خبرنگاران آمد و در خصوص رهنمون‌های انقلاب و حفظ آرمان‌های آن اظهار کرد: حفظ ارزش‌ها و آرمان های انقلاب وظیفه‌ای است که مردم ایران از عهده آن به خوبی برآمدند و آن را به نسل‌های بعد منتقل کردند. نسل فعلی هم به خوبی در حفظ این ارزش‌ها و آرمان‌ها موفق بوده است. ان شاالله نسل آینده هم بتواند حافظ دست آوردهای گوناگون استقلال، آزادی و نهضت بزرگی و کرامت باشد.

سلطانی فر در رابطه با نگاه امام به ورزش خاطر نشان کرد: امام خمینی در خصوص ورزش یک جمله معروفی داشتند که در جمع ورزشکاران فرمودند من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم. ایشان به اصول و مبانی اخوت، مروت و جوانمردی پایبند بودند و بسیار بر این اصول تاکید داشتند. ما باید این اصول را در همه عرصه‌های ورزشی شاهد باشیم و در تمام ورزش‌ها این اصول را جاری و ساری کنیم.

وی افزود: ما به امید خدا باید تلاش کنیم تا در کنار نگاه حرفه‌ای به رشته‌های ورزشی روحیه مروت، اخوت و برادری را توسعه دهیم تا ورزشکاران هم مانند سایر اقشار حافظان خوبی برای آرمان‌های امام و انقلاب باشند.

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با شخصیت امام خمینی عنوان کرد: امام معمار بزرگ انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است. شخصیتی تاریخ ساز که در دهه‌های پایانی قرن بیستم با بنیان گذاری یک انقلاب بزرگ نهایتاً نهضت خود را تبدیل به یک نظام توانمد کند که تاریخ سیاسی منطقه را تغییر دهد.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی فصل نوینی را در تاریخ مبارزات مسلمانان به وجود آورد و معادلات کشورهای مسلمان، منطقه و فضای سیاسی جهان را تغییر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز