خبرگزاری کار ایران

نیمه نهایی لیگ قهرمانان

رئال مادرید-اتلتیکو مادرید؛ هفت کلید شهرآورد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۹۲۷

مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فصل جاری یک دوئل تماشایی دارد، یک نبرد میان همشهریان مادریدی که تکرار جنگ فصل گذشته آنها در فینال همین رقابت‌هاست.

به گزارش ایلنا، اولین قسمت از این جنگ امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود، جایی که دو ماه پیش دو تیم آخرین بازی رودررویشان را انجام دادند و به تساوی بسنده کردند. داستان جدال دوباره آنها در خانه کهکشانی‌ها اما ممکن است حکایت دیگری داشته باشد بخصوص وقتی که آمار مصاف‌های اروپایی رودررو و وضعیت فعلی دو تیم را در نظر بگیریم. اولین قسمت از شهرآورد مادرید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند تحت تأثیر هفت کلید قرار بگیرد که در زیر بررسی می‌کنیم.

تسلط مدافعان کناری رئال مادرید

در حالی که برخی ممکن است فیلیپه لوئیز مدافع اتلتیکومادرید را بهترین مدافع چپ حال حاضر دنیا بدانند، سخت می‌شود منکر این موضوع شد که رئالی‌ها در این بخش از میدان در فصل جاری بهتر و قویتر ظاهر شده‌اند. مارسلو و دنی کارواخال در این بخش از میدان روی هم 21 پاس گل داده‌اند در حالی که لوئیز تنها 7 گل ساخته است. به علاوه سمت راست خط دفاعی تیم میهمان هم در غیاب خوانفران، سیمه ورسالیکو و خوسه خیمنس آسیب‌پذیر است.

رئال مادرید-اتلتیکو مادرید؛ هفت کلید شهرآورد

اوبلاک دروازه‌بانی مطمئن‌تر

آمارها حکایت از تضاد فاحش میان عملکرد دروازه‌بان‌های دو تیم مادریدی دارد. در ترکیب سفیدپوشان میزبان، کیلور ناباس در هر بازی به طور میانگین 28/1 گل خورده است در حالی که همتای اسلوونیایی او در اتلتیکومادرید یعنی یان اوبلاک در هر بازی‌اش 61 صدم گل خورده است.

رئال مادرید-اتلتیکو مادرید؛ هفت کلید شهرآورد

شکنندگی قلب دفاع کهکشانی‌‌ها

یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف رئال، عدم ثبات عملکرد مدافعان میانی بوده است که باعث شده این تیم تقریباً در تمام بازی‌هایش گل بخورد. رئال از روزی که زیدان سرمربی‌اش شده است، در 53 بازی تنها 10 بار کلین شیت کرده است و الان هشت بازی متوالی است که نمی‌تواند دروازه‌اش را بسته نگه دارد. در همین حال اتلتیکومادرید در تمام رقابت‌های این فصل تنها 39 گل خورده‌ که 28 تا کمتر از گل‌هایی است که همشهری سفیدپوشش در این فصل دریافت کرده است.

رئال مادرید-اتلتیکو مادرید؛ هفت کلید شهرآورد

نبرد سرنوشت‌سازان

برای بازی امشب اگرچه نمی‌توان کریم بنزما و یارانش را نادیده گرفت اما واقعیت این است که در این فصل کریستیانو رونالدو تأثیرگذارترین بازیکن رئال مادرید بوده است و او بود که با 5 گلش در مجموع دو بازی رفت و برگشت، یک تنه کهکشانی‌ها را از مهلکه بازی برابر بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی نجات داد. چنین وابستگی از سوی یک تیم به یک بازیکن خاص برای گلزنی، همان ضعفی است که رئال مادرید دارد و اتلتیکو از آن مصون است. اتلتیکومادرید در این فصل با تمام مهاجمانش بخصوص آنتوان گریزمان و کوین گامیرو به گل رسیده است و سیستم بازی‌اش (4-4-2) هم مزید بر علت شده است که بازیکنان بیشتری شانس گلزنی داشته باشند.

رئال مادرید-اتلتیکو مادرید؛ هفت کلید شهرآورد

برتری در نبردهای هوایی

دیگو سیمئونه معمولاً تأکید ویژه‌ای روی تمرین ضربات ایستگاهی و شروع مجدد دارد اما در بازی امشب شاید این بخش همان جایی باشد که اتلتیکومادرید در آن ضربه بخورد چون رئال مادرید بازیکنانی مانند رونالدو، سرخیو راموس، بنزما و رافائل واران را دارد که همگی در این فصل با ضربات شروع مجدد گلزنی کرده‌اند. 38 گل به ثمر رسیده با ضربه سر توسط بازیکنان رئال مادرید در این فصل در قیاس با 16 گلی که بازیکنان اتلتیکومادرید به این شیوه زده‌اند، گواه برتری رئال نسبت به روخی‌بلانکو در نبردهای هوایی است.

خطاهای بی‌محابای کاسمیرو

یکی از نکاتی که دیگو سیمئونه برای بازی امشب احتمالاً به بازیکنان گوشزد خواهد کرد، این است که کاسمیرو، هافبک دفاعی رئال مادرید مستعد ارتکاب خطاهای سزاوار کارت زرد و قرمز است. وسوسه کردن او برای مرتکب شدن یک خطای همراه با اخطار در ابتدای بازی می‌تواند شیوه بازی این هافبک برزیلی و کل تیم را تا پایان مسابقه تحت تأثیر قرار دهد. این اتفاق در بازی برابر بایرن مونیخ و پس از آن در ال‌کلاسیکو برابر بارسلونا رخ داد. کاسمیرو با ارتکاب چند خطای خطرناک تا آستانه دریافت کارت زرد دوم هم پیش رفت و می‌توانست در همان ابتدای کار هم‌تیمی‌هایش را تنها بگذارد. اگر بازیکنان اتلتیکو بتوانند برای وسوسه کردن کاسمیرو کاری انجام دهند، قطعاً برگ برنده بزرگی خواهند داشت.

رئال مادرید-اتلتیکو مادرید؛ هفت کلید شهرآورد

وضعیت کاراسکو

هافبک هجومی بلژیکی اتلتیکومادرید در بازی اخیر تیمش برابر ویارئال از ناحیه کتف آسیب دید و با وجود محتمل بودن غیبتش در بازی امشب، در تمرینات روز یکشنبه روخی بلانکو بدون هیچ مشکلی شرکت کرد. حضور کاراسکو در ترکیب اتلتیکومادرید بر مشکلات رئال مادرید خواهد افزود چون او همان کسی است که در فینال فصل گذشته در میلان، تنها گل تیمش را به ثمر رساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز