خبرگزاری کار ایران

عسگر اولادی خبر داد:

عرضه پسته 30 هزار تومانی در شهرهای بزرگ

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۴۴

مقرر شد پسته با قیمت حدود 30 تا 35 هزار تومان برای شب عید در شهرهای بزرگ نظیر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و... عرضه شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از عرضه پسته 30 هزار تومانی در شهرهای بزرگ خبر داد.

اسدالله عسگر اولادی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برگزاری جلسات اضطراری پسته اظهار داشت: جلسات مفصلی طی 48 ساعت گذشته در اتحادیه خشكبار برگزار شد و مقرر شد به صورت موقت ممنوعیت صادرات پسته حذف شود و دارندگان پسته نیاز بازار شب عید را تامین كنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین افزود: نهایتا مقرر شد پسته با قیمت حدود 30 تا 35 هزار تومان برای شب عید در شهرهای بزرگ نظیر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و... عرضه شود.

عسگراولادی خاطر نشان كرد: مصرف سالیانه پسته برای هر خانوداه ایرانی حدود 2 كیلو گرم یعنی ماهی 200 گرم است این در حالی است كه تولید پسته در كشور حدود 200 هزار تن است و تنها 10 درصد این محصول مصرف داخل دارد و 90 درصد دیگر صادراتی است.

وی با بیان اینكه ممنوعیت پسته در شرایط كنونی كار درستی نبود، گفت: بدست آوردن مجدد بازاری كه 30 سال برای آن زحمت كشیده شده كار آسانی نیست.

عسگر اولادی با بیان اینكه در حال حاضر تنها پسته گران نشده بلكه همه اقلام خوراكی گران شده است،ادامه داد: پسته را مردم شاید یك بار آن هم در پایان سال بخرند اما اقلام دیگر خوراكی نظیر نان و سبزی خوردن و گوشت كه جزء خرید روزانه مردم است هم بسیار گران شده اما در حال حاضر نگاهها به پسته است.

وی با بیان اینكه مغازه داران نیز باید دست از طمع بردارند در خاتمه گفت: گران فروشی شب عید باید مهار شود.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز