خبرگزاری کار ایران

در دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت؛

سوریه خواستار توقف تجاوزهای ائتلاف به رهبری آمریکا شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۷۰۸

دولت سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا «زنجیره تجاوزهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا به حاکمیت سوریه را متوقف کنند».

به گزارش ایلنا، به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که نیروهای هوایی وابسته به ائتلاف تحت  امر آمریکا با بمباران مدرسه‌ای در شهر «المنصوره» در حومه غربی «رقه» دست به کشتار دسته جمعی جدیدی زدند.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها با اشاره به اینکه این بمباران به کشته شدن بیش از ۳۲ کودک و یک زن و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی و منهدم شدن این مدرسه انجامیده است، تصریح کرد: در این مدرسه حدود ۵۰ خانواده آواره شده از حومه حلب، رقه و تدمر سکونت داشتند. این رخداد حلقه‌ای جدید در زنجیره تجاوزهای ائتلاف بین‌المللی به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن به بهانه مبارزه با تروریسم است.

دولت سوریه در این دو نامه ائتلاف تحت امر آمریکا را به کشتارهای متعدد سوری‌ها در مناطق مختلف سوریه متهم کرد و نوشت: سازمان ملل و شورای امنیت در محکوم کردن این جنایت‌ها سکوت اختیار کرده و برای درخواست جهت توقف این تجاوزها دست به هیچ اقدامی نمی‌زنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز