خبرگزاری کار ایران

آشتی ملی شکاف‌ها را ترمیم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۹۰۵

اگر معیار همه و مطالبات ما حول اجرایی شدن قانون باشد به نظر می‌رسد رسیدن به آشتی ملی دور از دسترس نیست.

به گزارش ایلنا، اسماعیل گرامی در گفت‎‌وگو با جهان اقتصاد  درباره چیستی آشتی ملی که از سوی رئیس دولت اصلاحات مطرح شده است گفت: کشور پس از انتخابات سال ۸۸ در حوزه سیاست دچار از هم‌گسیختگی‌های شدیدی شده است  که طرفین هرکدام خود را در این جریان محق می‌دانستند و انتقاداتی هم نسبت به یکدیگر وارد کردند.

او یادآور شد: مشاهده کردیم که بعداز ماجراهای سال ۸۸  در انتخابات شوراها رد صلاحیت‌هایی گسترده‌ای نسبت به جناح اصلاح‌طلبان  صورت گرفت و در سال ۹۲ هم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کردند که شکاف را عمیق‌تر کرد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی  تاکید کرد: امروز به خوبی می‌دانیم که در خارج از کشور ما با بدخواهانی رو به رو هستیم که هدفشان تخریب است و  لازمه مقابله با همه این تهدیدها به گفته امام وحدت و انسجام دورنی در میان نیروهای انقلاب و نظام است.

او خاطر نشان کرد: تمامی جریان‌ها موجود  در چارچوب قانون اساسی اقدام می‌کنند، اصلاح‌طلبان نیز  در همین راستا خواستار مطالباتی حول قانون اساسی  هستند.

گرامی مقدم با بیان این‌که برای جریان مقابل هم قاعدتا مهم است  مطالبات خود را در محور قانون به دست بیاورد گفت: اگر معیار همه و مطالبات ما حول اجرایی شدن قانون باشد به نظر می‌رسد رسیدن به آشتی ملی دور از دسترس نیست.

او تاکید کرد: در این شرایط کنونی برای مقابله با تهدیدات الزامی است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی همچنین عنوان کرد:  در شرایطی نیستیم گروه‌هایی که نظام و انقلاب را قبول دارند با تخریب یک‌دیگر  فضای ایجاد کنند که ناآرام و متشنج باشد، بلکه همه نیروها باید در شرایط کنونی با توجه به  خساراتی که در گذشته وارد شده زمینه‌های آشتی ملی را فراهم کنند.

او افزود: مقامات بلند پایه  نقش بزرگ‌تر و پر رنگ‌تری  از بقیه افراد پایین دستی دارند.

او در پاسخ به این سوال که چه کسانی نمی‌خواهند آشتی ملی صورت بگیرد، گفت:  وحدت و  انسجام ضرورت امروز کشور ما است،  برخی از افراد خواهان آشتی ملی نیستند و منافع خودشان را در این می‌بینند که رقیب حذف شود و بنابراین آن‌ها به دنبال آشتی ملی نسیتند که ممکن است منافعشان را به خطر بیندازد و سعی و تلاش می‌کنند که این امر محقق نشود.

گرامی مقدم درباره آخرین فعالیت‌های حزب متبوعش گفت: حزب اعتماد ملی با شورای‌عالی سیاست‌گذاری همکاری دارد و از اعضای این حزب در جلسات شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان شرکت می‌کنند.

او ادامه داد: احزابی که در شورای‌عالی سیاست‌گذاری حضور دارند که تمام توان و تلاششان را به کار ببرند تا در انتخابات سال ۹۶ مانند سال ۹۲ پیروز میدان باشند .

سخنگوی حزب اعتماد ملی هم‌چنین گفت: ما در حزب به دنبال تقویت ارکان خود در استان‌ها هستیم و برنامه‌های انتخاباتی خود را در راستای اهداف شورای‌عالی سیاست‌گذاری تدوین خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا اعتماد ملی کنگره سراسری در ماه‎های باقی مانده به انتخابات خواهد داشت یا خیر گفت: در حال حاضر قصد برگزاری هیچ کنگره و یا نشستی نداریم، برنامه‌ریزی ما برای برای گردهمایی بعداز انتخابات در سال ۹۶ خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز