خبرگزاری کار ایران

اهدافم را روی دیوار دفتر نصب می‌کنم

داورزنی: نمی‌گذارم فدراسیون والیبال آسیب ببیند/ مردم نگران والیبال نباشند

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۷۸۵

معاون جدید توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: طبیعتا نخواهیم گذاشت این نهالی که در فدراسیون والیبال کاشته شده و زحمات زیادی نیز برای آن چه در دوران مدیریت بنده و چه قبل از آن کشیده شده است، آسیب ببیند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی که روز شنبه با حکم مسعود سلطانی‌فر به عنوان معاون توسعه ورزش  قهرمانی و حرفه‌ای منصوب شد، در اولین روز حضورش در این سمت با تشکر از زحمات نصرالله سجادی، معاون پیشین این حوزه اظهار داشت: رابطه من با سجادی به بیش از 34 سال می‌رسد که این رابطه کاملا برادرانه و خارج از جایگاه و سمت‌های اداری و دولتی است و کماکان ادامه خواهد داشت.

داورزنی در خصوص این که خواسته‌های وزیر ورزش  و جوانان از او در سمت معاون توسعه ورزش  قهرمانی و حرفه‌ای چیست؟ عنوان کرد: مدل مدیریتی سلطانی‌فر اساسا ایستا و مدیریت وضع موجود نیست، بلکه مدیریت توسعه، پیشرفت، تحرک و پویایی بیشتر است، طبیعتا از من هم همین انتظار را دارد.

وی افرود: نتیجه صحبت‌هایی که با وزیر ورزش و جوانان داشتم این بود که بتوانیم با کمک سایر معاونت‌ها، مدیران و همکاران برای تحرک و پویایی بیشتر این حوزه گام برداریم.

معاون توسعه ورزش  قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: مسائل و مشکلاتی در فدراسیون‌ها در حوزه ورزش  قهرمانی و حرفه‌ای وجود دارد که نیازمند این است تا بعضی از گره‌ها را باز کنیم، گره‌هایی که عامل سستی و کندی و می‌توان گفت باعث جلوگیری از حرکت بهتر فدراسیون‌ها می‌شود.

داورزنی ادامه داد: نیازمند این هستیم که مسیر حرکت و پیشرفت و پویایی فدراسیون‌ها را به‌گونه‌ای هموار کنیم که آن‌ها در حوزه اجرا کمتر با مشکلات مواجه شوند و این مشکلات، مانع حرکت و تحقق اهدافشان نشود.

معاون جدید توسعه ورزش  قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش  و جوانان تصریح کرد: تمام قصدم این است که از همه تجربیاتم در این سال‌ها برای پیشبرد اهداف ورزش کشور استفاده کنم و شرایط کار را به گونه‌ای با کمک همکاران دنبال کنم که بتوانیم کمکی برای فدراسیون‌های ورزشی باشیم.

داورزنی اظهار داشت: در حوزه اجرا و تحقق برنامه‌ها در فدراسیون‌ها، مشکلاتی داریم که بخشی از آن به قوانین دست و پا گیر و بخش دیگری از آن به دولتی‌تر کردن فدراسیون‌ها برمی‌گردد که برخی از امور را در فدراسیون‌ها کندتر کرده است. دیدگاه من این است که به این بخش کمک کنم و اگر جایی نیاز به اصلاح قانون و یا نیاز به مصوبه جدیدی وجود دارد، ورود و اقدام موثر کنیم و حرکت به سمت این باشد که فدراسیون‌ها در روند اجرای برنامه‌هایشان بتوانند با فراغ بال بیشتری حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد : برنامه‌مان این است که اولا تعریفی از ساختار فدراسیون‌ها داشته باشیم و ببینیم موانع اجرای برنامه‌ها کجاست و آنها را رفع کنیم، موضوع دوم بحث اقتصاد ورزش  است که یکی از عوامل رشد و بالندگی فدراسیون‌ها و ورزش  است. باید ببینیم ظرفیت اقتصادی کشور و ظرفیت که خود فدراسیون‌ها می‌توانند استفاده کنند چه قدر است و این که چه قدر از این ظرفیت‌ها استفاده شده و تا چه اندازه می‌توان از آن استفاده کرد.

معاون جدید توسعه ورزش  قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش  و جوانان با اشاره به نظام جامع باشگاه داری گفت: موضوع سوم بحث نظام جامع باشگاه داری است که سالها پیش مطرح شد و کماکان مغفول واقع شده است که این موضوع نیازمند توجهی بیشتر است و در دستور کار من قرار دارد.

داورزنی همچنین به موارد کلی و فراتر از ورزش  قهرمانی از جمله قانون ورزش  کشور اشاره و تصریح کرد: مجموعه وزارتخانه در این خصوص کار می کنند و وظیفه بنده کمک به حرکت رو به جلو در رسیدن به اهدافی است که فدراسیون ها به عنوان خط مقدم عملیاتی ورزش  قهرمانی و حرفه ای ترسیم کرده اند و همچنین به عنوان ستاد پشتیبانی و سیاستگذاری و نظارت نیز مسئولیت سنگینی داریم.

وی اظهار امیدواری کرد در یک افق 4 ساله بتوان در المپیک 2020 به اهداف حوزه ورزش  قهرمانی رسید و تصریح کرد: به زودی اهداف ترسیم شده را در دیوار دفترم نصب و خودم را ملزم خواهم کرد با کمک دوستان به اهداف ترسیم شده، چه در موضوع ارتقای جایگاه در میادین بین المللی، چه در تحقق اقتصاد مقاومتی و چه در حوزه اقتصاد ورزش  کشور با استفاده از همه ظرفیت ها برسیم، ضمن اینکه باز تعریف ساختار تشکیلاتی فدراسیون‌ها را نیز در دستور کار قرار داده‌ام.

داورزنی همچنین در خصوص سرنوشت فدراسیون والیبال گفت: طبیعتا نخواهیم گذاشت این نهالی که در فدراسیون والیبال کاشته شده و زحمات زیادی نیز برای آن چه در دوران مدیریت بنده و چه قبل از آن کشیده شده است، آسیب ببیند.

وی ادامه داد: ما ظرف این هفته یا نهایتاً اوایل هفته آینده در هیئت رئیسه فدراسیون والیبال، تکلیف سرمربی تیم ملی را قطعاً مشخص خواهیم کرد.

معاون وزیر ورزش  و جوانان تصریح کرد: برنامه‌های فدراسیون طبق روندی که ترسیم شده، کاملا منظم و مشخص پیش می‌رود و مسابقات متعدد، اردوهای تیم‌های ملی بانوان و آقایان و سایر فعالیت‌ها و اقدامات طبق روال عادی پیش می‌رود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه مسیر والیبال کاملاً تعریف شده است و همه رده‌ها کار خودشان را به خوبی انجام می‌دهند و ساختار فدراسیون به گونه‌ای است که قائل به شخص نیست و ما نیز در مدت قانونی که در خیار داریم تکلیف مسئول جدید فدراسیون را هم مشخص خواهیم کرد، تا آن زمان سعی می‌کنیم هیچ لطمه‌ای به‌ کار فدراسیون وارد نشود.

داورزنی با اشاره به مسئولیت‌هایی که در فدراسیون جهانی و آسیایی والیبال دارد، گفت: سعی می‌کنیم، در مواقعی که لازم است ورود کنیم و از حق والیبال ایران دفاع کنیم، حضور پیدا کنیم و امیدوارم مسیری که والیبال با زحمت زیادی طی کرده و به جایگاه خوبی رسیده است را به توانیم با حمایت و دقت بیشتری پیش ببریم .

وی ادامه داد: همانگونه که به مردم قول داده‌ام تمام تلاشم را برای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف والیبال در المپیک 2020 خواهم کرد و از اینجا به جامعه والیبال و مردم عزیز می‌گویم در مورد والیبال نگرانی نداشته باشند.

داورزنی در پایان گفت: با توجه به مسئولیت‌هایی که در گذشته داشته‌ام، انتظاراتی که دوستان از من دارند در این پست قطعاً بیشتر خواهد بود و من هم تلاش می‌کنم که تمامی استراتژی و سیاست‌هایی که وزیر محترم دارند دنبال کنم و برای بهتر کردن وضعیت موجود و تحقق اهداف و آرمان‌ها در حوزه ورزش قهرمانی این مأموریت را به نحو احسن انجام دهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز