خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی از شکاف مزدی میان کارگران آلمانی و مهاجر

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۹۰۰

شکاف بین دستمزد کارگران مهاجر و کارگران آلمانی افزایش قابل ملاحضه‌ای داشته است. معاون فراکسیون چپ‌های مجلس در این رابطه هشدار داده و تاکید کرده است که این نابرابری به منزله «تعمیق شکاف اجتماعی» است

به گزارش ایلنا؛ در کشور آلمان کارگران آلمانی بیش از  20 درصد از کارگران  مهاجر دستمزد بیشتر دریافت می‌کنند؛ این در حالی است که این شکاف مزدی در سال 2000 میلادی چیزی در حدود 8 درصد بود.

«کلاوس ارنست»، معاون فراکسیون چپ‌های مجلس این کشور در خصوص این نابرابری مزدی هشدار داده است؛ چرا که بر این باور است که شکاف مزدی ایجاد شده به تعمیق شکاف اجتماعی می‌انجامد.  

معاون فراکسیون چپ‌های آلمان همچنین تعمیق شکاف اجتماعی را «ماده منفجره» برای جامعه ارزیابی کرده است و از دولت این کشور خواسته است که به نابرابری‌های مزدی رسیدگی کند.

در آلمان نابرابری مزدی تنها محدود به کارگران مهاجر نیست و زنان  نیز در شغل‌های هم طرزا با مردان به مراتب دستمزدهای کمتری دریافت می‌کنند.

اختلاف مزدی بین زنان و مردان بارها در سخنان «آنگلا مرکل»، نیز شنیده شده است اما تاکنون گامی برای جبران آن برداشته نشده است چرا که مطبوعات این کشور مرتبا گزارش‌هایی در این خصوص منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز