خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تهران:

حقوق کار، حقوق کارگر است نه کارفرما/ مخالف تغییراتی هستم که علیه منافع کارگران باشد

نماینده مردم تهران تاکید کرد: مخالف تغییراتی هستم که علیه مصالح و منافع کارگران باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب با تصریح بر اینکه مخالف تغییراتی هستم که علیه مصالح و منافع کارگران باشد، عنوان داشت: قوانین کار و حقوق کار یک حقوق حمایتی است؛ قانون کار منبعث از حقوق کار است، بنابراین حقوق کار نمی‌تواند بگوید برای حمایت از کارگر آمده‌ایم ولی اخراج کارگر یا حقوق کم را تصویب کنیم.

محجوب با تاکید بر اینکه باید فلسفه تغییر قانون کار را درک کنیم، اظهار داشت: اگر قرار است وضعیت بازار سرمایه در قانون کار اصلاح شود، باید بگوییم، این چنین نخواهد بود، زیرا جای آن در این قانون نیست؛ همچنین در خصوص صاحبان صنعت.

او اضافه کرد: قانون کار برای این است که بخواهیم مشکلات و منافع کارگران و ارتباط ایشان با محیط‌های کار برای تامین منافع بیشتر حل شود. اگر بنا شد منفعت بیشتری تحمیل شود و روابط کار جدید مورد نظر باشد و یا به برده‌داری جدید کارگری برسیم، جای گفت‌وگو دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه مخالف تغییراتی هستم که علیه مصالح و منافع کارگران باشد، عنوان داشت: قوانین کار و اساساً حقوق کار یک حقوق حمایتی است؛ قانون کار منبعث از حقوق کار است، بنابراین حقوق کار نمی‌تواند بگوید برای حمایت از کارگر آمده‌ایم ولی اخراج کارگر را تصویب کنیم یا حقوق را کم کنیم.

دبیر کل خانه کارگر عنوان داشت: قانون کار برای حمایت از کارگران باید باشد و اساساً قانون کار قانون کارگران است و اگر غیر از این باشد، قانون کار قانون کافرمایان است. حقوق کار، حقوق کارفرما نیست، حقوق کارگر است.

کد خبر : ۴۲۲۱۲۲