خبرگزاری کار ایران

نوه افتخارالاسلام آرانی در گفتگو با ایلنا:

زندگی «آیت الله افتخارالاسلام دربندی آرانی» نیاز به بررسی دارد

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۸۰

بیشترین تلاش«آیت الله افتخارالاسلام آرانی» در زمان حیاتش كمك به قشر محروم و ضعیف جامعه بود به طوری كه ایشان حتی اجازه نمی داد بین خانواده ها طلاق و جدایی پیش بیاید، بلكه با توصیه های احادیث اسلامی وقرآنی آنها را آشتی می داد.

ایلنا – آران و بیدگل: نوه بزرگ « افتخارالاسلام آرانی» گفت: بیشترین تلاش« آیت الله افتخارالاسلام آرانی » در زمان حیاتش كمك به قشرمحروم و ضعیف جامعه بود به طوری كه ایشان حتی اجازه نمی داد بین خانواده ها طلاق و جدایی پیش بیاید بلكه با توصیه های احادیث اسلامی و قرآنی آنها را آشتی می داد.

« سیداحمد شریف » در حاشیه برگزاری نخستین كنگره ملی « افتخارالاسلام آرانی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، رفتار و كردار این عالم بزرگ دینی را در دوران رژیم ستم شاهی خاندان پهلوی در زمینه گسترش مسائل دینی و اخلاقی را بسیار ممتاز دانست و گفت: ایشان تا زمانی كه درقید حیات بود اجازه نمی داد كسی برای حل مشكلاتش به دادگاه برود و سعی می نمود مشكلات مردم را با استفاده از احادیث قرآنی به راحتی حل و فصل کند.

وی خوشرو، خوش اخلاق بودن و تمام صفات برجسته یك عالم دینی را از مهمترین خصایص ایشان دانست و گفت: با توجه به اینكه ایشان از لحاظ علمی و فصاحت درجات بالایی داشت علما نجف نام وی را افتخارالاسلام نام گذاری كردند.

نوه بزرگ « افتخارالاسلام آرانی» با اشاره به اینكه « آیت الله افتخارالاسلام آرانی» دركارش خیلی مستقل عمل می كرد و از شجاعت و رشادت خاصی برخوردار بود و از هیچ كس ترس و واهمه ای نداشت گفت: به رغم اینكه درزمان رضا شاه پهلوی هیچ كس جرات نمی كرد حركتی خلاف موازین دولتی انجام دهد ایشان چندین بار به خاطر تشكیل جلسات و انجمن ها ی دینی از طرف مسئولین رده بالای دولتی آن زمان مورد تهدید قرار گرفت.

وی به توجه جدی « آیت الله افتخارالاسلام آرانی» در تعقیب و تهذیب اخلاق مردم اشاره كرد و گفت:ضمن اینكه ایشان درمسائل بهداشتی و شغل مردم توجه جدی داشت، اعتقاد داشت كه مراسم دینی،مذهبی و عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) باید خیلی با شكوه برگزارشود.

شریف با اشاره به اینكه « آیت الله افتخارالاسلام آرانی» بیشترارتباطاتش در مباحثات و مسائل دینی با علمای بزرگ دینی همچون « آیت الله میرزا احمد عاملی آرانی» و « آیت الله آمیر سیدعلی یثربی» از مجتهدین به نام زمان برقرار بود گفت: تحصیلات ایشان نیز همزمان با تحصیلات « آیت الله میرسیدعلی یثربی» و« آیت الله نوری تهرانی » در نجف به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: اگر در مسائل دینی و علمی كاشان مشكلی پیش می آمد از نظرات این عالم ربانی برای مشكلات مردم استفاده می شد.

رئیس بیمارستان حضرت زینب مشهد مقدس، ضمن رضایت مند خواندن برگزاری نخستین كنگره افتخارالاسلام آرانی گفت: با توجه به اینكه خصوصیات اخلاقی و ادب «آیت الله افتخارالاسلام دربندی آرانی» زبان زد خاص و عام بود، اعتقاد دارم باید در باره زندگی این مجتهد دینی بیشتر بررسی و تحقیق شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز