خبرگزاری کار ایران

شورای شهر تهران تصویب كرد؛

ممنوعیت استفاده از نمای کامپوزیت در بناهای مسکونی

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۷۶

استفاده از نماد‌های مغایر با فرهنگ اسلامی و ملی، نمادهای صهیونیستی، فراماسونری و مسلک‌های ضد دینی در نمای ساختمان‌ها ممنوع است /شهرداری از صدور پروانه ساخت یا پایان کار برای این اماکن جلوگیری کند.

ایلنا:‌ رئیس كمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران ممنوعیت استفاده از كامپوزیت در نمای ساختمان‌های مسكونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران امروز طرح «الزام شهرداری تهران به رعایت اصول معماری اسلامی ایران و زیباسازی نما و منظر ساختمان‌های شهری»، بررسی و  در نهایت آن را تصویب كردند.

حمزه شکیب، رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در زمان بررسی این طرح استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان‌های مسکونی را نتیجه الگوسازی غلط در کشور عنوان كرد و گفت:‌ استفاده از كامپوزیت با محیط زیست ما سازگار نیست و برگرفته از الگوسازی غلط است.

وی افزود: در هیچ جای دنیا از كامپوزیت استفاده نمی‌شود اما در كشور ما از آن برای نماسازی استفاده می‌شود و باید مانع از آن شویم.

وی همچنین با اشاره به بندهای این طرح تاكید كرد:  استفاده از كامپوزیت در نمای ساختمان‌های مسكونی ممنوع شود و استفاده از آن در نمای سایر ساختمان‌ها با كاربری‌های مختلف با دریافت عوارض ۱۰ هزار تومانی برای هر مترمربع کامپوزیت بلامانع باشد.

معصومه ابتکار رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز در خلال بررسی این طرح پیشنهاد كرد شورای شهر به صورت سالانه ۱۰ الگوی موفق معماری ایرانی اسلامی بر اساس تعیین ضوابطی شناسایی و جوایزی به آنها ارائه شود.

وی ابزار امیدواری كرد این اقدام كمك كند تا معماری ایرانی اسلامی تبلیغ شود و گفت: در بازدیدم اخیرم از بهشت‌زهرا با ساختمان‌های مواجه شدم كه معماری ایرانی و اسلامی در ان رعایت شده است این مساله در كمتر ساختمان‌های شهرداری  دیده می‌شود و باید كاری كنیم تا استفاده از این شیوه ساخت و ساز افزایش یابد.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران ضمن استقبال از پیشنهاد ابتکار ادامه داد:  هنوز ضوابط كامل این مساله تبیین نشده است و پس از تدوین آن ساختمان‌هایی كه با الگوی موفق معماری ایرانی اسلامی ساخته شده است تعیین می‌شود.

اعضای شورای شهر تهران در ‌‌نهایت به طرح الزام شهرداری تهران به رعایت اصول معماری ایرانی اسلامی و زیباسازی نما و منظر ساختمان‌های شهری رای دادند.

به گزارش ایلنا در بخشی از این طرح امده است استفاده از نماد‌ها و نقش‌های مغایر با فرهنگ اسلامی و ملی به نحوی که موجب بروز شائبه و اشاعه نمادهای صهیونیستی، فراماسونری و مسلک‌های ضد دینی و هتک حرمت شود، در نمای ساختمان‌ها ممنوع است و شهرداری موظف است که از صدور هر گونه پروانه ساخت و یا پایان کار برای این قبیل اماکن جلوگیری کند.

همچنین شهرداری تهران مکلف شد که هر شش ماه یکبار گزارش حسن اجرای این مصوبه را تفکیک موارد به شورای شهر تهران ارائه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز