خبرگزاری کار ایران

دشت‌آرای در نشست خبری نمایش «تن تن و راز قصر مونداس» عنوان كرد:

هدف ما ادای دین به خاطره دوران نوجوانی است

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۳۵

دشت‌آرای: تولید این پروژه از صفر شروع شد و ما هیچ حمایت مالی از مركز یا محل دولتی دریافت نكردیم اما تصور غالب این است كه نمایش ما از نظر منابع مالی تامین شده و بدون مشكل كار خود را آغاز كرده است.

ایلنا: نشست رسانه‌ای نمایش «تن تن و راز قصر مونداس» نوشته محمد چرمشیر و كارگردانی آروند دشت‌آرای امروز (3بهمن) با حضور جمعی از عوامل این اثر در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دشت‌آرای با اشاره به اینكه نمایش «تن تن و راز قصر مونداس» حدود 20 بازیگر دارد، گفت: این نمایش بر اساس كتاب مصور معروفی است كه یكی از مشهورترین آثار مصور دنیا محسوب می‌شود؛ به 100زبان در دنیا ترجمه شده و طرفداران زیادی دارد بازنویسی و تولید شده است.

او ادامه داد: این كتاب در دهه پنجاه به زبان فارسی ترجمه شد و طرفداران زیادی پیدا كرد. ما سعی كردیم بازخوانی جدیدی از این اثر داشته باشیم و فكر می‌كنم مخاطب با اثر متفاوتی مواجه خواهد شد.

این هنرمند همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا از بابت قیاس شدن نمایش با دیگر آثار تولید شده در جهان نگرانی ندارد، اظهار داشت: از ابتدا متوجه بودیم كار ما با آثار دیگر از این دست قیاس خواهد شد و شروع این كار ریسك بزرگی بود. همه ما آگاه بودیم با اثری مواجه هستیم كه طرفداران زیادی دارد كه اثر ما را با دیگر اثار مقایسه می‌كنند.

وی افزود: آقای چرمشیر متنی بازخوانی شده و ایرانی را خلق كرده و هدف ما بیشتر ادای دین به یك اثر نوستالژیك دوران نوجوانی بوده است، اثری كه در علاقه‌مند شدن خود من به هنر بی تاثیر نبود.

دشت‌آرای همچنین درباره حمایت‌های مالی و جذب سرمایه برای تولید این نمایش، بیان كرد: تولید این پروژه از صفر شروع شد و ما هیچ حمایت مالی از مركز یا محل دولتی دریافت نكردیم اما تصور غالب این است كه نمایش ما از نظر منابع مالی تامین شده و بدون مشكل كار خود را آغاز كرده است. درحالی كه امروز می‌توانیم ادعا كنیم دون گرفتن سوبسید دولتی و حمایت توانستیم هزینه‌ها را تامین كنیم.

محسن حسینی یكی دیگر از بازیگران این نمایش با اشاره به نظر پیر پائولو پازولینی درباره اسطوره، گفت: این كارگردان برجسته كه آثاری همچون مدآ و ادیپوس را به تصویر كشید، اعتقاد دارد در اسطوره‌ها حقایقی نهفته است. هنگامی كه سوژه این نمایش به من پیشنهاد شد جذابیت زیادی داشت، دو سه كاری هم كه از آقای دشت‌آرای دیده بودم موجب شد علاقه‌ام به همكاری بیشتر باشد. امیدوارم با توجه به دید نویسند و كارگردان اثر برای مخاطب هم جذابیت داشته باشد.

او افزود: از بخت بد امسال با گروه‌هایی كار كردم كه در بخش بازیگری تجربه‌ زیادی نداشتند و از این بابت هم خوشحالم در این نمایش با افرادی همكار شدم كه هریك جهره‌هایی شناخته شده تئاتر محسوب می‌شوند.

سحر دولت‌شاهی بازیگر نقش كاستافیوره در ادامه این نشست، اظهار كرد: اعتقاد دارم اجرای نمایشی كه افراد زیادی در دوران كودكی با آن رویا خلق كرده‌اند كار دشوار و بسیار سختی است، به خصوص كه در اطراف من همیشه حضور داشتند افرادی كه به تن تن علاقه بسیار زیادی داشتند.

وی ضمن اشاره به اینكه بازی در این نقش پیشنهاد خودم بود، تصریح كرد: با تصاویری كه از این كاركتر در ذهن داشتم به بازی در این نقش هم علاقه‌مند بودم و به نظرم روی صحنه آوردن تصاویری كه بچه‌های قدیم رویاپردازی كرده‌اند كار دشواری است و امیدوار هستم صرفا یادآور آن لحظه‌ها و خاطرات بوده باشیم و كار خود را درست انجام دهیم. تاكید می‌كنم این فنی‌ترین گریمی است كه تا به امروز روی صورت من انجام شده است.

حسن معجونی بازیگر نقش كاپیتان هادوك در رابطه با نقش خود، بیان كرد: بسیاری از كارهایی كه تولید می‌كنیم الزاما ما را درگیر ارائه پیام می‌كند، اما گاهی ژانر اثر می‌تواند حامل پیام باشد. اینكه امروزه بسیار كم شاهد تولید و اجرای آثار فانتزی هستیم نیز موجب شد به این كار علاقه داشته باشم.

وی ادامه داد: من بعد از مدت‌های بازی نشستن روی صندلی و بازی‌هایی به این شیوه، در این نمایش اجرای فیزیكال‌تری دارم كه آخرین مورد آن به تجربه كار با دكتر رفیعی برمی‌گردد بازی در نقش كاپیتان هادوك تجربه جدیدی محسوب می‌شود. خود من خیلی بدم می‌آید هنگام خروج از سالن نمایش سنگین باشم و امیدوار هستم كه این كار برای مخاطب سبك، البته قطعا نه به معنای جلف بلكه به معنای آسان باشد.

سعید چنگیزیان بازیگر نقش تن تن نیز درباره اجرای خود، گفت: با توجه به اینكه نگاه‌های زیادی بر كاركتر تن تن وجود خواهد داشت و مقایسه‌هایی كه صورت می‌گیرد باید بگوید بگویم رضایت تا حد زیادی برای خود من به دست آمده و دیگر منتظر هستم تا با قضاوت مخاطبان مواجه شوم.

این هنرمند با بیان اینكه بازی در این نقش را خود به كارگردان پیشنهاد داده، اظهاركرد: از این پیشنهاد ناراضی نیستم، تنها علاقه دارم مخاطب برای تماشای اثر نكاتی را لحاظ كند و آن این نكته است كه به دیدن نمایش تن تن می‌آید، این اثر قطعا با فیلم و كارتون و كتاب‌های تن تن تفاوت‌هایی خواهد داشت. اما آنچه از تن تن انتظار دارند در دكور، گریم و لباس حداقل به شكل ظاهری رعایت شده است.

طناز طباطبایی كه بازی در نقش میلو را برعهده خواهد داشت، عنوان كرد: بازی در این نقش بسیار سخت است، چون اینجا تماشاچی با كاركتری مواجه می‌شود كه صحبت می‌كند. اما تمام تلاش خود را به كار گرفتم تا این شخصیت برای مخاطب زنده شود؛ اما نمی‌گویم تماشاچی قطعا با میلو مواجه خواهد شد.

نمایش «تن تن و راز قصر مونداس» از 5 بهمن در سالن شماره یك تماشاخانه ایرانشهر با بلیت 20هزار تومان روی صحنه می‌رود و تا پایان اسفندماه به كار خود ادامه خواهد داد.

پیش‌فروش اینترنتی بلیت این نمایش شروع شده و دانشجویان از تخفیف20% برخوردار می‌شوند كه هم اینك از طریق سایت اینترنتی تماشاخانه ایرانشهر در دسترس قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز