خبرگزاری کار ایران

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در گفت وگو با ایلنا :

ارتباط مستمر و دائمی با خطوط کشتیرانی آمریکایی نداریم

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۸۶۷

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش حضور لاینرهای خارجی پس از برجام گفت: ارتباط مستمری با خطوط کشتیرانی آمریکایی نداریم.

جلیل اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه پس از امضای برجام شاهد افزایش ورود لاینرها و خطوط کشتیرانی اروپایی و آسیایی به بنادر کشورمان بودیم، گفت: خطوط و لاینرهایی که در دوره تحریم ارتباط با بنادر کشورمان را قطع کرده بودند، تردد و پهلوگیری در بنادر ایران را از سر گرفتند.

وی درباره ورود کشتی‌های اروپایی به بنادر ایران  گفت: خطوط  کشتیرانی لوپی را بین بنادر دارند  و در این مسیر به بنادر مختلف در دنیا تردد دارند البته بعضا هم این اشتباه صورت می گیرد که کشتی‌های با بار غلات و ذرت از کشورهای آمریکا جنوبی مانند برزیل و آرژانتین، کشتی‌های آمریکایی تلقی می شود  اما ارتباطات مستقیم و دائمی بین بنادر ایران و خطوط کشتیرانی امریکا وجود ندارد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه  خوشبختانه در ماه های اخیر رشد قابل توجهی در آمار تخلیه و بار گیری در بنادر کشورمان در حوزه کالاهای عمومی و کانتینری به دست آمد، ادامه داد:  امسال نسبت به سال گذشته حداقل 10 درصد در بخش کانتینری در بنادر کشورمان رشد داشتیم که این روند رو به رشد ادامه دارد.

اسلامی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی هیچ ممنوعیتی برای خرید شناور و یا تجهیزات از خارج از کشور ندارد، اظهار داشت:  اما سازمان های دولتی ملزم به رعایت قوانینی هستند که خرید خارجی را محدود می کند و باید توجه حداکثری به ساخت داخل داشته باشند.

وی افزود: کشتی های بزرگ معمولا خارج از کشور ساخته می شود اما برای شرکت های بخش خصوصی تسهیلات و مشوق هایی عرضه می شود که شناورهای مورد نیاز خود را از داخل کشور تامین کنند.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی  گفت: تجربه سال های گذشته نشان می دهد پروسه  ساخت شناور در داخل کشور کمی طولانی است و در حالی که فعالان صنعت کشتی سازی معتقدند که باید سفارشات به تولید کنندگان داخلی داده شود اما بهره برداران که شرکت های کشتیرانی هستند معتقدند که پروسه تحویل کشتی تولید داخل بسیار طولانی است.

اسلامی اظهار داشت: تسهیلاتی که سازمان بنادر برای خرید شناور های تولید داخل ارائه می دهد باعث شده که کمیت و کیفیت شناورهای مسافری و خدماتی کشورمان به ویژه در جنوب کشور افزایش پیدا کند. با ارائه این تسهیلات تقاضا برای خرید شناور از داخل کشور و به دنبال آن تقاضا برای ساخت افزایش یافته و این باعث افزایش اشتغالزایی در صنعت کشتی سازی کشورمان شده است.

وی ادامه داد: بنابراین حمایت سازمان بنادر و ارائه تسهیلات تشویقی تاثیر قابل توجهی در رونق این صنعت داشته است اما در حوزه کشتی های تجاری ارقام و اعداد هزینه ها بسیار بزرگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز