خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه:

پرونده اختلاس شورای شهر کرمانشاه تعیین تکلیف خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۳۶۹

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: پرونده اختلاس شورای‌شهر کرمانشاه روزهای آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مجتبی ملکی در نشست‌خبری با اصحاب رسانه در کرمانشاه دادسرا را خط مقدم دستگاه قضا در روند رسیدگی به پرونده‌های کیفری دانست و اظهار کرد: کارنامه دادسرای استان در سال ۹۴ و سه ماهه نخست امسال بسیار موفق است.

ملکی از کاهش آمار پرونده‌های ورودی به دادسرای استان خبر داد و افزود: امسال قریب به ۱۹ هزار پرونده نسبت به سال گذشته در دادسرا کاهش داشتیم و علت آن نیز برنامه جدی در خصوص جرائم سازمان یافته و اجرای احکام در ملأ عام به عنوان اقدامات قضایی با نتایج پیشگیرانه بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به تشکیل ۱۲ جلسه با ۱۳۹ مصوبه در بحث شورای حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت المال در سال ۹۴ گفت: اکثر مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت المال اجرایی شده و تعدادی نیز در دست اجرا است.

ملکی پلمب ۸۲۴ حلقه چاه غیرمجاز، ۱۸۲ مورد انشعاب برق غیرمجاز و ۲۰۱ مورد انشعاب گاز غیرمجاز را از جمله اقدامات برشمرد و بیان کرد: ۲۷ دستگاه حفاری غیر مجاز نیز در استان توقیف شده است.

وی از صدور ۲ هزار و ۱۱۰ جلد سند اراضی ملی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته خبر داد و گفت: در این خصوص ۷ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به نام دولت سند خورد و ۵ هزار هکتار دیگر نیز در حال صدور سند به نام دولت است که تا پایان امسال انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به تشکیل ۲۳۷ فقره پرونده در خصوص اراضی ملی در استان گفت: ۱۴۴۰ پرونده که مربوط به سنوات قبل بود رسیدگی و حکم صادر شد.

ملکی درباره مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی  گفت: سال گذشته ۲۲۱ مورد قلع و قمع بنا در اراضی کشاورزی  انجام شد که از این تعداد ۱۶۱ مورد با دستور مستقیم دادستان و بدون اغماض تخریب و ۶۰ مورد با حکم قطعی اجرای احکام قلع و قمع شد.

وی میزان اراضی اعاده شده به بیت المال در سال گذشته را ۷۰۸ هکتار  و ۲۸۲۲ متر مربع به ارزش ریالی ۱۴۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در سه ماهه نخست امسال ۹۸ هکتار و ۱۸۱۰ متر مربع به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال از اراضی اعاده شد.

ملکی از صدور ۲۰ جلد سند اراضی ملی به نام دولت در سه ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: در این رابطه ۱۲۰ هکتار از اراضی ملی به نام جمهوری اسلامی ایران برگشت داده شد.

وی با اشاره به ۵۱ مصوبه در بحث ستاد جرائم خاص طی سال گذشته تصریح کرد: پرونده‌های مهم و دارای بازتاب اجتماعی توسط  ستاد جرائم خاص پیگیری می‌شود.

ملکی امنیت استان کرمانشاه را مطلوب دانست و افزود: با وجود مشکلاتی که در استان وجود دارد و بحث هم مرزی با کشور بحران زده عراق اما استان کرمانشاه در امنیت واقعی به سر می برد و تاکید می‌شود که استان کرمانشاه برای سرمایه گذاری هیچگونه مشکل امنیتی ندارد و از سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم.

ملکی تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرای کرمانشاه را ۵۲ هزار و ۴۶۵ فقره عنوان و اظهار کرد: سال گذشته ۵۲ هزار و ۵۴۷ فقره پرونده خروجی داشتیم در صورتیکه سال ۹۳ تعداد پرونده‌های ورودی ما ۱۱۸ هزار و ۸۱ فقره بود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با ادامه توضیحات بیان کرد: در حوزه امنیت اجتماعی مصمم هستیم از هیچ تلاشی فروگذار نشود و هیچگونه اغماضی نخواهیم داشت و خوشبختانه در بحث برخورد با اراذل و اوباش کارنامه موفقی داریم.

وی با اشاره به اینکه حرائم خاص در استان کرمانشاه به حداقل رسیده، گفت: اراذل و اوباش جای امنی در کرمانشاه نخواهند داشت و لازم به ذکر است که جرائم خاص ه صورت ویژه رسیدگی می‌شوند.

ملکی در خصوص پرونده اختلاس شورای شهر کرمانشاه توضیح داد: مدتی جو سازی شده بود تا شاید دستگاه قضایی را در خصوص این پرونده منفعل جلوه داده شود اما این پرونده در دادسرا رسیدگی شده و حکم اولیه صادر شد اما به دلیل اینکه حکم قطعی صادر نشده امکان بیان حکم اولیه نیست و امیدواریم در تجدید نظر مورد رسیدگی واقع شود.

وی تاکید کرد: پرونده شورای شهر کرمانشاه مغفول مانده بود اما مکاتبات لازم را انجام دادیم و در حال انجام پیگیری‌های قانونی هستیم و دو تصمیم در این خصوص وجود دارد تصمیم در دادسرا که اعتقاد به مجرمیت است و تصمیم در دادگاه بدوی که اعتقادی به این موضوع ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اظهار کرد: موضوع پرونده شورای اسلامی شهر کرمانشاه در روزهای آینده تعیین تکلیف و مشخص می‌شود.

ملکی در خصوص سودهای نامتعارفی که از سوی گلیم و گبه کرمانشاهان داده می‌شود توضیح داد: مردم باید هوشمندانه عمل کند و صدا و سیما و رسانه‌ها نیز اطلاع رسانی کنند اما این موضوع در یکی از شعب دادگاه کیفری بررسی شد و حساب فرد مورد نظر مصدود شده و یک سری از املاک فرد توقیف شد اما هنوز این پرونده شاکی خصوصی نداشته است.

وی همچنین بیان کرد: برخی از مدیران که حقوق های نجومی دریافت کردند باید احساس شرم داشته باشند و در استان کرمانشاه تاکنون موردی که حاکی از دریافت حقوق های نامتعارف باشد در دستور کار قرار نگرفته است.

ملکی با اشاره به اینکه بحث پارک بان‌ها در جلسه ستاد رسیدگی به جرائم خاص مطرح شده، افزود: در این زمینه شاکی خصوصی باید اعلام شکایت کند تا مستمسکی برای پیگیری باشد.

وی مهمترین اولویت دادستانی  را تلاش برای عملی‌شدن فرمایشات مقام معظم رهبری و ایجاد امنیت اجتماعی پایدار در سطح جامعه عنوان کرد و افزود: امنیت مردم را فدای هیچ چیزی نخواهیم کرد و مهمترین اولویت ما برقراری احساس امنیت و آرامش در جامعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز