خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران:

اجرای حکم شلاق کارگران معدن پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۴۱۲

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با اسف‌بار خواندن اجرای حکم شلاق کارگران معدن طلای تکاب از ریاست قوه قضائیه و وزیر کشور خواست این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در تذکر پیش از دستور خود در دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به صدور حکم شلاق برای کارگران معدن طلای تکاب واقع در آذربایجان غربی این واقعه را بی‌سابقه خواند و گفت: این اتفاق تمام محافل اجتماعی و جامعه کارگری ما را در بهت فرو برد.

وی ادامه داد: این کارگران که تنها خواسته صنفی خود را مطرح کرده بودند با حکم قضایی محکوم به شلاق شدند، حکمی که در سال 94 صادر شد و درسال 95 به اجرا رسید.

سرخو با بیان اینکه وزارت تعاون در اقدامی مثبت مدیرکل کار استان را برکنار کرد، گفت: براساس قانون، رسیدگی به امور صنفی طبق قانون کار که قانونی مادر است؛ برعهده ادارات کل کار است.

وی با اشاره به اینکه کار این افراد در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور است، خاطرنشان کرد: این افراد در معدن طلایی به کار مشغولند که طلای آن برای صاحب کار و کار سخت آن برای کارگران است و این اسف‌بار است که تن رنجور آنان را به شلاق دهند.

سرخو از ریاست قوه قضائیه و وزیر کشور تقاضا کرد افرادی را مشخص کنند تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهند تا این اقدام التیامی بر تن رنجور این کارگران شلاق خورده و نیز تضمینی بر عدم وقوع این اتفاقات در کشور باشد.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران بر لزوم پیگیری جدی این اتفاق تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز