خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان غربی مطرح کرد:

صلح و سازش 728 فقره پرونده دعاوی خانوادگی در سال 94

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۹۴۲

معاون قضایی رییس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان غربی از صلح و سازش 728 فقره پرونده دعاوی خانوادگی در سال 94 ، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه؛ «هادی صمدی» از اجرای طرح ارجاع پرونده‌های محاکم خانواده به شورای حل اختلاف و صلح و سازش بیش از 44 درصد از پرونده‌های طلاق طی 5 ماهه آخر سال 94 در مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت از 1638 فقره پرونده مربوط به اختلافات خانوادگی ارجاعی به شورا در ارومیه ، تعداد 728 فقره با سازش طرفین خاتمه پذیرفته که 177 فقره آن مربوط به پرونده‌های طلاق می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف کلیه ابلاغ‌های پرسنل افتخاری شوراها توسط مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه صادر خواهد شد تاکید کرد: ضروری است رابطین شوراهای حل اختلاف با تعامل بیشتر با واحد انفورماتیک استان در خصوص ارایه لیست اسامی کلیه کارکنان شوراهای حل اختلاف حوزه قضایی متبوعه جهت ثبت در سامانه پرسنلی شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه اقدام نمایند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت نظارت و بازرسی بر عملکرد شعب شوراهای حل اختلاف اضافه کرد : الحمد ا... در سال 94 وضعیت بازرسی از شوراهای حل اختلاف حوزه‌های قضایی مطلوب بوده بطوریکه کلیه شعب شورا هر شش ماه یک بار مورد بازرسی قرار گرفته و امید است با نظارت هر چه بیشتر روساء و همکاران قضایی در شهرستانها شاهد بالندگی و رشد هر چه بیشتر شوراها در حل و فصل اختلافات مردم باشیم.

وی با تاکید بر توجه ویژه روسای حوزه‌های قضایی بر مسایل فرهنگی شوراها افزود: با توجه به تعداد زیاد کارکنان شاغل در شوراهای حل اختلاف و نیاز به فرهنگ سازی بالاخص در زمینه گسترش فرهنگ عفو وگذشت، ایثار در جامعه و همچنین فضا سازی و بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی در مجتمع‌های شوراهای حل اختلاف ، مسیولین امر در شهرستانها باید با برنامه ریزی اقدامات موثر فرهنگی لازم را انجام دهند.

صمدی در تشریح عملکرد آموزشی شورا در سال 94 گفت: در سال گذشته 9 عنوان دوره آموزشی مصوب مرکز امور شوراها با 90 هزار نفر ساعت آموزش برای اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف به اضافه آموزش سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی سمپ ( CMS )  و آموزش نحوه رسیدگی به دعاوی خانواده با بهره گیری از قضات مجرب محاکم خانواده بر اساس قانون جدید شورا برگزار نموده ایم.

وی از برقراری بیمه تامین اجتماعی تعداد 508 نفر از پرسنل شوراهای حل اختلاف خبر داد و گفت: شوراهای حل اختلاف استان این آمادگی را دارد بیمه تامین اجتماعی آن دسته از  پرسنل شعب شهری را که تا بحال مشمول بیمه شورا نشده اند و حداقل امتیاز را دارا می‌باشند برقرار نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز