خبرگزاری کار ایران

به دنبال نقض آتش بس؛

ارتش سوریه عملیات نظامی در حلب را از سر می گیرد

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۲۵۶

فرمانده ستاد عملیات مشترک ارتش سوریه در حلب امروز-چهارشنبه- در بیانیه ای اعلام کرد که آتش‌بس در جنوب حلب دوباره نقض شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، این فرمانده سوری گفت که ارتش سوریه عملیات نظامی خود علیه گروه‌های مسلحی که پیوسته در حال نقض آتش‌بس در جنوب حلب هستند را از سر گرفته است. 

ارتش سوریه و متحدانش تکمیل ماموریت نظامی خود  را آغاز کرده و در حال تیر اندازی به مواضع گروه‌های مسلح، مرکز فرماندهی آنها  و مناطقی در جنوب استان حلب هستند که توسط شبه‌نظامیان اشغال شده است.

از سال 2011، سوریه درگیر یک جنگ داخلی بوده است. این مناقشات، اقتصاد کشور را متحمل  آسیب‌های جدی کرده و منجر به یک فاجعه انسانی شده است.

طبق گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، شش میلیون و 600 هزار شهروند سوری در داخل کشور خود آواره شده‌اند و این در حالی است که  بیش از چهار میلیون و 800 هزار نفر به تبع این خشونت‌ها از سوریه گریخته‌اند.

آتش بس به میانجی‌‌گری روسیه-آمریکا در تاریخ بیست و هفتم فوریه در سراسر سوریه به اجرا درآمد،  توسط دمشق نیز مورد حمایت قرار گرفت و ده‌ها گروه مخالف را در این کشور شامل می‌شود.

داعش و جبهه النصره (که هر دو در روسیه غیرقانونی اعلام شدند ) مشمول این توافق نبوده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز