غیرحرفهایها، تبلیغات اینترنتی ایران را در دست گرفتهاند
پایین بودن سطح آگاهیها و فقدان آموزش در زمینه بازاریابی اینترنتی، علت اصلی کند بودن رشد تبلیغات در ایران است.
ایلنا: علی زارعین که به دلیل انجام تلاشهای بسیار در زمینه تبلیغات اینترنتی در برخی محافل لقب پدر تبلیغات اینترنتی ایران را به خود اختصاص داده است، در گفتگو با خبرنگار ریال نیوز اظهار داشت: کم اطلاعی متخصصین حوزه تبلیغات از فضای اینترنت وبه روز نبودن آنها درفضای مجازی سبب شده تا این متخصصین از ورود به این حزوه خودداری نمایند و در نتیجه رشد تبلیغات اینترنتی با در نظر گرفتن مزایای آن نسبت به سایر روشها، سرعت رضایت بخشی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه فعالان عرصه بازاریابی در ایران بیش از فعالیت درفضای مجازی، در زمینه رسانههای محیطی و مکتوب تجربه دارند، افزود: همچنین بیشتر بازاریابان اینترنتی فعلی به علت داشتن تخصص در رشته کامپیوتر از فنون بازاریابی حرفهای اطلاع کافی ندارند.
زارعین پایین بودن هزینههای بازاریابی اینترنتی نسبت به بازاریابی مطبوعاتی را مهمترین مزیت این روش از تبلیغات عنوان کرد و افزود: موفقیت بازاریابی اینترنتی در گرو ایجاد بسترهای مناسب است به گونهای که اگر بعد از جذب مشتری، پرسش و پاسخ و یا فروش و پذیرش به صورت آنلاین نباشد و مشتری مجبور شود برای خرید به شیوه سنتی برگردد تبلیغات اینترنتی با شکست مواجه میشود.
این فعال اینترنتی با تاکید بر لزوم انقلاب فکری و آموزش در زمینه تبلیغات اینترنتی یادآور شد: دلیل ضعف بازاریابی اینترنتی در ایران، پایین بودن تعداد کانونهای تبلیغاتی مسلط به فضای مجازی میباشد. باید در نظر داشت که افزایش متقاضیان تبلیغات در اینترنت به صورت خودکار، باعث بالارفتن توان مالی مدیران سایتها و در نتیجه رشد فکری جامعه در این زمینه خواهد بود.
مدیرگروه سایتهای دابی گفت: برای افزایش رشد بازاریابی اینترنتی مسئولان باید بسترهای لازم را هم به لحاظ ایجاد فضا برای کاهش قیمتهای اینترنت و هم آموزش مناسب فراهم کنند ضمن اینکه فعالان این حوزه نیز باید خلاقیت و ابتکار داشته باشند. همچنین ایجاد تشکلهایی برای آموزش صاحبان رسانهها و فعالان در عرصه تبلیغات نیز سودمند خواهد بود.