خبرگزاری کار ایران

نباید فشار روی داوران را زیاد کرد؛

رییسی‌کیا: خرید استادیوم اختصاصی راه‌آهن در مرحله نهایی است

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۵۰

قصد داشتیم تمام نقایص ورزشگاه اکباتان را برطرف کنیم اما فعلا تکلیف 3 میلیاردی که در آنجا هزینه کرده‌ایم مشخص نشده و هنوز معلوم نیست این پول را به ما برمی‌گردانند یا خیر؟!

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن با اشاره به اینکه همه گونه حمایتی از مجموعه تیم بزرگسالان شده، اظهار امیدواری کرد این تیم بتواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

به گزارش ایلنا، صادق رییسی‌کیا درباره شرایط و آینده تیم بزرگسالان باشگاه گفت: علیرغم اینکه تمرینات پیش از فصل را دیر شروع کردیم اما با حفظ بازیکنان و کادر فنی تیم و حمایت‌های لازم از آنها در کنار برنامه‌ریزی خوب کادر فنی توانستیم نتایج خوبی در نیم فصل اول بگیریم و خود را در کورس قهرمانی نگه داریم.

وی ادامه داد: سیاست مالکین جدید باشگاه از روز اول، حمایت از کادر فنی و تصمیمات آنها بود و به همین دلیل هر کاری که در توان باشگاه بوده انجام داده‌ایم تا تیم بدون دغدغه به کارش ادامه دهد. هم اکنون باشگاه راه‌آهن از معدود باشگاه‌هایی است که به تمام تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان و کادرفنی تیم عمل کرده و پاداش‌ها و حقوق آنها سر موقع پرداخت شده تا هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن در ادامه تصریح کرد: ما با توجه به نتایج خوب نیم فصل اول به کسب سهمیه آسیا هم فکر می‌کنیم و برای این منظور با صلاحدید کادر فنی، چند بازیکن جدید به خدمت گرفتیم تا در کنار افزایش وضعیت روحی و روانی تیم و رساندن آنها به خودباوری لازم، از نظر بازیکن هم کمبودی نداشته باشیم و برای کسب نتایج بهتر دورخیز کنیم.

رییسی‌کیا به اشتباهات داوری نیم فصل اول که علیه راه‌آهن بوده نیز اشاره کرد و گفت: ما این را می‌پذیریم که اشتباهات داوری بخشی از فوتبال است و نباید فشار روی داوران را زیاد کرد اما باید هزینه‌هایی که باشگاه‌ها به ویژه باشگاه‌های خصوصی می‌کنند را هم در نظر گرفت. ما به همین منظور اشتباهات موثر داوری که در نیم فصل اول علیه راه‌آهن بوده را استخراج کرده‌ایم و قرار است نظرات کارشناسی باشگاه را به همراه فیلم این اشتباهات به فدراسیون فوتبال ارائه کنیم تا در جهت پیشرفت داوری و کاسته شدن از اشتباهات موجود نیز کمک کوچکی کرده باشیم.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن درباره توسعه زیر ساخت‌های باشگاه هم گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم دغدغه مالی تیم را برطرف کنیم ولی از نظر امکانات باید شرایط بهتری داشته باشیم. الان ما هم مثل بسیاری از باشگاه‌های دیگر امکانات تمرینی کامل که تحت مالکیت خودمان باشد را نداریم به همین منظور در فکر راه‌اندازی یک کمپ اختصاصی برای کل تیم‌های باشگاه هستیم تا از نظر تمرینی با مشکل مواجه نباشیم. ما در حال برنامه‌ریزی هستیم و امیدوارم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک قدم‌های اولیه را در این راه برداریم.

رییسی‌کیا از به نتیجه رسیدن مذاکرات اولیه برای خرید استادیوم اختصاصی هم خبر داد و گفت: در فوتبال امروز دنیا برای اینکه بتوانی از نظر جذب تماشاگر و افزایش درآمدزایی موفق باشی باید استادیوم اختصاصی و ثابت داشته باشی. ما مذاکرات خوبی در این زمینه انجام داده‌ایم و اگر همه چیز به خوبی پیش برود در آینده‌ای نزدیک خرید استادیوم اختصاصی باشگاه هم قطعی خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن با گلایه از مسولین شرکت راه‌آهن که مالکیت مجموعه ورزشی اکباتان را به عهده دارند، گفت: ما مدارک لازم را برای استانداردسازی باشگاه ارائه کرده‌ایم اما با مشکل نور استادیوم اکباتان مواجه هستیم. همانطور که همه می‌دانند استادیوم اکباتان مشکل نور دارد و شاید همین موضوع در کسر یک سهمیه مستقیم از فوتبال ایران موثر بوده باشد. متاسفانه شرکت راه‌آهن نظر نهایی خود را درباره محاسبه هزینه‌هایی که باشگاه در ورزشگاه اکباتان می‌کند، نداده و همه بلاتکلیف هستند. ما حتی آمادگی برطرف کردن مشکل نور ورزشگاه را هم داشتیم اما شرایط لازم فراهم نشد.

رییسی‌کیا در ادامه گفت: تا این لحظه وضعیت هزینه‌های مختلف مالکین جدید در ورزشگاه مشخص نشده و از همین رو باشگاه باید یک فکر اساسی بکند. ما برای استاندارسازی نیاز داریم یک ورزشگاه بدون نقص را به سازمان لیگ و AFC معرفی کنیم و به همین خاطر باید یک استادیوم دوم را در نظر بگیریم که تختی یا دستگردی خواهد بود تا اینکه در آینده استادیوم اختصاصی خود را معرفی کنیم. ورزشگاه اکباتان هم با این شرایط در سال بعد مشکل خواهد داشت و آنها نمی‌توانند آن را به تیم دیگری اجاره بدهند مگر اینکه اشکالات نور و رختکن اضافی آن را برطرف کنند.

وی متذکر شد: ما قصد داشتیم تمام این نقایص را برطرف کنیم اما فعلا تکلیف 3 میلیارد ریالی که در آنجا هزینه کرده‌ایم مشخص نشده و هنوز معلوم نیست این پول را به ما برمی‌گردانند یا اینکه مدت زمان استفاده ما از این ورزشگاه تمدید می‌شود. به همین دلیل هم کارهای مربوط به ساخت رختکن‌ها نیمه‌کاره رها شده و کسی هم به فکر انجام آنها نیست.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن درباره انتقادات موجود از فدراسیون فوتبال و صحبت‌هایی که بعضی از افراد در مورد تغییر در مدیریت فدراسیون مطرح می کنند اشاره کرد و گفت: اشکالات همیشه و در همه جا وجود دارد اما همه اشکالات به شخص بر نمی‌گردد و باید برای برطرف کردن آنها تلاش کرد. مجموعه راه‌آهن به ثبات مدیریت و تقویت مدیر در فوتبال به معتقد است و از آن به عنوان یک اصل حمایت می‌کند. البته همیشه باید فضا برای انتقاد بازی باشد و آن بخش از انتقادات که بنای کارشناسی و علمی دارد و به پیشرفت فوتبال کمک می‌کند مورد توجه قرار بگیرد اما اینکه بخواهیم مدام مدیران را تغییر دهیم به هیچ وجه به پیشرفت فوتبال کمک نمی کند.

باشگاه راه‌آهن یکی از باشگاه‌های ریشه‌دار و قدیمی فوتبال ایران است که در طول تاریخ فوتبال ایران به بازیکن‌سازی معروف بوده است. مالکین جدید باشگاه بعد از حضور در این باشگاه توجه زیادی به این قضیه که چند سال مغفول مانده بود نشان دادند و با راه‌آندازی آکادمی باشگاه و حمایت از تیم‌های پایه در صدد هستند، باشگاه راه‌آهن را دوباره به همان باشگاه بازیکن‌ساز سابق تبدیل کنند. رییسی‌کیا در این رابطه گفت: تمام تلاش ما این است که تیم‌های پایه باشگاه نیز همانند تیم بزرگسالان از امکانات لازم برخوردار شود و بازیکنان این رده هیچ‌گونه کمبودی را احساس نکنند. به همین منظور اقداماتی انجام شده و کارهای دیگری نیز در دست انجام است. ما از مربیان قوی‌تری در این سطوح استفاده کرده‌ایم و دوره‌های آموزشی مختلفی را نیز به طور مداوم برای آنها و بازیکنان برگزار می‌کنیم تا از نظر علمی نیز با مسائلی که در فوتبال تاثیرگذار است آشنا شوند. از نظر پرداخت‌های مالی هم بخشی از آن انجام شده و در صددیم هر چه زودتر این دغدغه را نیز برطرف کنیم تا تیم‌های پایه و مربیان آنها با تمرکز کامل و بدون نگرانی به انجام کارهای خود مشغول شوند.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن به برگزاری کمپ‌های استعدادیابی باشگاه در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: ما تا به حال دو کمپ استعدایابی در تهران و مازندران برگزار کرده‌ایم و استعدادهایی از میان آنها شناسایی کردیم که در مرحله دوم این کمپ‌ها در تهران حضور پیدا کردند. بعد از برگزاری مرحله دوم، نفرات بهتری از میان آنها انتخاب شدند و در آینده استعدادهای ناب و آینده‌دار به تیم‌های مختلف پایه باشگاه اضافه خواهند شد.

این مدیر باشگاهی همچنین اضافه کرد: ما برنامه‌های زیادی برای توسعه آکادمی و تیم‌های پایه باشگاه داریم و قطعا کارهای بزرگتری در آینده انجام می‌دهیم تا بتوانیم در سال‌های آینده باشگاه را از این نظر خودکفا کنیم. البته با توجه به محدودیت‌هایی که از نظر تعداد بازیکن در ارائه لیست به سازمان لیگ وجود دارد، ما پیشنهاداتی به اتحادیه فوتبال برای برگزاری تورنمت‌های جانبی ارائه کرده‌ایم تا بتوان در آن تورنمنت‌ها از بازیکنانی که فرصت بازی در لیگ را پیدا نمی‌کنند استفاده کرد و بازیکنان پرورش یافته توسط باشگاه‌ها را در شرایط بازی نگه داشت. این کار باعث می‌شود سرمایه‌های باشگاه هدر نرود و تیم اصلی در آینده از آنها استفاده کند.

بنا بر گفته اغلب کارشناسان، ضعف‌هایی در قراردادهای رایج در فوتبال ایران وجود دارد که مدیر عامل باشگاه راه‌آهن از اقدامات اولیه این باشگاه برای ارائه پیشنهاداتی در جهت رفع این اشکالات به سازمان لیگ و فدارسیون فوتبال خبر داد:  به نظر ما در فرمت فعلی قراردادها بسیاری از حقوق باشگاه‌ها دیده نشده و این قراردادها نمی‌تواند به توسعه باشگاه‌ها و حرفه‌ای سازی فوتبال کشور کمک کند. ما در بررسی‌های اولیه به ضعف‌ها و اشکالات بسیاری برخورد کرده‌ایم که قرار است با کار و بررسی بیشتر در این رابطه، پیشنهادت خود را به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارائه کنیم تا در آینده این ضعف‌ها برطرف شده و شرایط برای حرفه‌ای‌تر شدن فوتبال کشور آماده شود.

رییسی‌کیا در پایان به جلسات فراکسیون ورزش مجلس درباره تدوین نظام جامع باشگاه‌داری و نقش فعال باشگاه راه‌آهن در این جلسات اشاره کرد و گفت: تا به حال چند جلسه در این زمینه برگزار شده که باشگاه راه‌آهن بر خلاف بعضی از باشگاه‌ها در تمام این جلسات حاضر بوده و نظرات متعددی را در این زمینه ارائه کرده است.

وی همچنین یاد‌آور شد: فوتبال ایران برای پیشرفت و حرفه‌ای شدن نیاز به تغییر و تحولات بسیاری در زمینه باشگاهی دارد و مجلس مصمم است نظام جامعی تدوین شود تا باشگاه‌ها طبق آن، برنامه‌های آینده خود را طراحی کنند. با توجه به اینکه باشگاه راه‌آهن تنها راه توسعه فوتبال را توسعه باشگاه‌ها می‌داند به صورت مستمر در این جلسات حضور دارد و طرح‌ها و ایده‌های خود را به صورت کاملا جدی و کارشناسی شده ارائه می‌کند تا در تدوین نظام باشگاهداری مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس‌کیا در پایان تاکید کرد: خوشبختانه نمایندگان محترم مجلس نیز از جدیت باشگاه راه‌آهن استقبال کرده‌اند و نقش ویژه‌ای را برای باشگاه در انجام این کار بزرگ در نظر گرفته‌اند. ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم سهمی ویژه در تدوین این طرح ملی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز