خبرگزاری کار ایران

طی پیامی مشترک ؛

امامان جمعه اهل تسنن و تشیع و فرماندار خنج درگذشت حجت الاسلام نوربخش را تسلیت گفتند

امام جمعه اهل تسنن و تشیع و فرماندار خنج با صدور پیامی مشترک درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی نوربخش امام جمعه لارستان را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه دریافتی ایلنا از جنوب فارس، حجت الاسلام و المسلمین رضا صفایی امام جمعه اهل تشیع خنج، شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل تسنن خنج و مختار عباسی فرماندار خنج  با صدور پیامی مشترک درگذشت امام جمعه لارستان را تسلیت گفتند.

متن پیام امام جمعه اهل تسنن و تشیع و فرماندار شهرستان خنج به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

خانواده داغدار و مردم شریف و ولایتمدار لارستان خبر ارتحال ملکوتی عالم ربانی و مجاهد نستوه حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی نوربخش امام‌جمعه فقید لارستان که عمر شریف خود را وقف ترویج فرهنگ ناب اسلام کرد و سالیان متمادی چه در حوزه فقاهت و تربیت طلاب و دانشجویان متعهد و چه در حوزه فرهنگی منشأ اثر بوده‌اند، بسیار دردناک و اسف‌بار بود. مرحوم نوربخش از سالیان قبل از انقلاب تاکنون در این منطقه با مردم حشر و نشر داشت و همواره موردتوجه اهالی لارستان بزرگ بود. نفوذ کلام، سیادت و معرفت ایشان از سویی و خواست و نظر مردم متدین هم از سوی دیگر سبب شد تا بعد از مرحوم آیت‌الله آیت اللهی تکیه‌گاه خوب و مطمئنی برای مردم و مرجع رتق و فتق امور دینی و اجتماعی آنان باشد. درآیت ایشان در این مدت در ایجاد و تعمیق وحدت، همبستگی و انس و الفت اسلامی به خصوص بین برادران شیعه و اهل تسنن ستودنی و مثال‌زدنی بود. فوت ایشان به مصداق روایت نبوی«اذا مات عالم سلم فی السلام سلمه لایسدها شیء» ضایعه بزرگ برای اهالی لارستان بود؛ اما از آنجا که مرگ تقدیر الهی برای انسان است و گریزی از آن نیست، ضمن عرض تسلیت این مصیبت به محضر امام عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، خانواده داغدار و ملت شریف، متدین و ولایت مدار لارستان از درگاه حی لایزال تمنا می‌کنیم که انشاا... روح ایشان را قرین رحمت واسعه خود و همنشین اولیاء و صلحاء گرداند.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

 

کد خبر : ۲۸۷۱۶۶