خبرگزاری کار ایران

شهروندان برزیل تظاهرات گسترده ضد دولتی برگزار کردند

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۶۶۵

هزاران شهروند برزیلی علیه فساد مالی و اقدام‌های شرکت نفتی «پتروبراس» تظاهرات کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، هزاران برزیلی روز گذشته -یکشنبه- در اعتراض به اقدام‌های «دیلما روسف» رئیس‌جمهوری این کشور و شرکت نفتی پتروبراس تظاهرات گسترده ضددولتی برگزار کردند.

حزب «سوسیال دموکرات» و «دموکرات‌ها» در برزیل ادعا می‌کنند که روسف قراردادهای نفتی بسیاری را بدون ثبت انجام داده است. رهبران احزاب‌ مختلف در این کشور در صفحه‌های اجتماعی خود اتهام‌های دیگری در حوزه فساد مالی را به روسف نسبت داده‌اند.

رهبران احزاب‌ مختلف پس از تکذیب ادعا‌ها توسط روسف، با شعارهایی مانند «به خیابان‌ها بیایید» برای برگزاری تظاهرات فراخوان دادند.

اعضای کابینه روسف شب گذشته در یک کنفرانس خبری با تایید حق مردم برای اعلام اعتراض خود، گفتند که تحریک‌ها برای آشوب در کشور توسط افرادی انجام می‌شود که در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته در برابر روسف شکست خورده‌اند.

 «آئسیو نوس» رهبر حزب مستقل برزیل که در انتخابات ریاست‌جمهوری اکتبر گذشته با اختلاف چند درصد در برابر روسف شکست خورد، گفت که مردم برزیل برای دستیابی به آرمان‌ها، ارزش‌ها و رویاهای خود به خیابان‌ها آمدند.

روسف در پاسخ به تظاهرات گسترده مردم، دستور سیاسی برای مبارزه با فساد مالی در برزیل را صادر کرد که از امروز به اجرا درمی آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز