خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی:

بیش از ۵۰ درصد به نتیجه‌بخش بودن گفت‌و‌گو‌ها امیدواریم

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۴۰

آژانس تنها مرجع قضاوت کننده در صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای کشورمان است و هیچ مرجع دیگری را در جهان بعنوان قاضی به رسمیت نمی‌شناسیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با اعلام اینکه احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای بیش از ۵۰ درصد است، گفت: مذاکرات هسته‌ای افت و خیزهایی دارد و برخی کشور‌ها منافع خود را در ادامه این بحران جست‌و‌جو می‌کنند.

به گزارش ایلنا٬ علی اکبر صالحی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با اشاره به نگرانی افکار عمومی نسبت به امنیت هسته‌ای در جهان، به تشریح اهداف کنوانسیون ایمنی منطقه‌ای در حوزه فعالیت صلح آمیز هسته‌ای پرداخت و گفت کرد: این کنوانسیون در برگیرنده مسائل ایمنی و امنیتی نیروگاه‌های هسته‌ای و برای مردم کشورمان و افکار عمومی منطقه آگاهی بخش است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در ساخت بیشترین نیروگاه در منطقه و همچنین ۵۰ سال تجربه در این حوزه، اعلام آمادگی می‌کنیم که این تجارب را در اختیار همسایگان خود قرار دهیم.

صالحی پیشنهاد این کنوانسیون را در تقابل با آثار پروژه ایران هراسی از سوی غرب عنوان کرد و گفت: آنها می‌خواهند ایران را کشوری خطر آفرین نشان دهند؛ در صورتی که جمهوری اسلامی پیشتاز در ارائه مفاهیمی است که اگر عملیاتی شود منطقه را رو به آرامش و تعامل خواهد برد.

آژانس تنها مرجع مورد تایید ماست

صالحی در پاسخ به این پرسش که تعامل با آژانس انرژی اتمی چه تاثیری بر روند مذاکرات خواهد داشت، گفت: آژانس را تنها مرجع قضاوت کننده در صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای کشورمان می‌دانیم و هیچ مرجع دیگری را در جهان بعنوان قاضی به رسمیت نمی‌شناسیم.

صالحی همچنین از نفوذ برخی کشور‌ها بر تصمیمات آژانس انرژی اتمی سخن گفت و افزود: جمهوری اسلامی علی رغم این فضاسازی‌ها شفاف عمل نموده و با تدبیر و سعه صدر، سعی کرده تا جایی که مقدور بوده اثرات این نفوذ را خنثی کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام دانستن انباشت و بکارگیری سلاح‌های کشتار جمعی، راهی جز به سرانجام رساندن این مذاکرات نیست.

صالحی به سرانجام رسیدن این مذاکرات را بیش از ۵۰ درصد عنوان کرد و افزود: مذاکرات هسته‌ای افت و خیزهایی دارد و برخی کشور‌ها منافع خود را در ادامه این بحران جست‌و‌جو می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نتیجه بخش بودن مذاکرات را متوجه تلاش مستمر مجموعه نظام و همچنین دولت‌ها دانست و گفت: اگر امروز قدمی به جلو بر می‌داریم به خاطر زحمات دیگران در سال‌های گذشته بوده است. هر کسی آمده زحمت کشیده و امروز از اقتدار لازم برخورداریم.

این برنامه با تلاش سیدوحید موسوی(تهیه کننده) و سوسن حسنی‌دخت(مجری) روانه آنتن رادیو گفتگو شد.

فایل صوتی این مصاحبه در سایت رادیو گفتگو قابل دریافت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز