خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان؛

توزیع ۸۴درصد گاز مصرفی به صورت لحظه‌ای قابل کنترل است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۹۶

با ایجاد سیستم CGS؛ کرمان به عنوان دومین استان درکشور نمونه کامل اجرای مانیتورینگ را بر اساس دستور العمل شرکت ملی گاز طراحی و اجرا کرده است.

با حضور براهیمی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران و هیئت همراه، سیستم مانیتورینگ ایستگاه‌های CGS و صنایع عمده استان کرمان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا ازکرمان، در مراسم بهره برداری ازپروژه سیستم مانیتورینگ ایستگاههای CGS ا براهیمی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با قدردانی از تلاش مدیران، مهندسان و کار‌شناسان شرکت گاز از کرمان که پیگیر انجام این پروژه ارزشمند بوده‌اند؛ ارائه هر چه بهتر خدمات به مشترکین گاز طبیعی را از افتخارات و از مهم‌ترین وظایف شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد و اظهار داشت: با راه اندازی و اجرای خلاقانه این طرح‌ها، علاوه بر افزایش دقت و نظارت در اندازه گیری گاز طبیعی، مدیریتی دقیق‌تر بر نحوه توزیع و مصرف گاز طبیعی خواهیم داشت.

در ادامه ودیعتی، مدیر عامل شرکت گاز کرمان، نیز خلاصه‌ای از مشخصات پروژه مانیتوریگ را بیان کرد و افزود: این سیستم مطابق با آخرین دستورالعمل شرکت ملّی گاز ایران و کاملاً منطبق بر استاندارد‌های ایمنی ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز طرّاحی و اجرا شده است که موجب ارتقای توان نظارتی و اجرایی شرکت گاز خواهد شد.

وی گفت: با ایجاد این سیستم؛ کرمان دومین استانی است که نمونه کامل اجرای مانیتورینگ؛ بر اساس دستور العمل مانیتورینگ شرکت ملی گاز را طراحی و اجرا نموده است، پس از اجرای آزمایشی این سیستم در ایستگاه CGS دشت زحمتکشان واقع در شهر کاظم آباد و بازخورد مثبت از عملکرد و کارایی آن، فاز اول پروژه برای ۱۹ ایستگاه دیگر تعریف و اجرا گردید که با اجرای این سیستم توزیع حدود ۸۴درصد گاز مصرفی استان به صورت لحظه‌ای قابل کنترل است.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش نظارت بر توزیع بهینه گاز طبیعی، کنترل لحظه‌ای پارامترهای موثر بر روند ارسال گاز به مناطق دوردست استان و به هدف اندازه گیری صحیح گاز طبیعی و به روز رسانی زیر ساخت‌های شبکه گازرسانی انجام شده است. وی در توضیح مشخصات سیستم مانیتورینگ گفت: در این پروژه داده‌های مهمّ ایستگاه‌ها به وسیله بستری مناسب و امن به مرکز کنترل واقع در اداره مرکزی ارسال می‌شوند و این اطلاعات همزمان در دفتر مدیرعامل، معاون بهره برداری و نواحی گازرسانی شرکت قابل مشاهده و کنترل است و با اجرای این سامانه ضمن تولید یک بانک اطّلاعات مستقل و قابل اطمینان از داده‌های اندازه گیری شده در ایستگاه‌های گاز، امکان بازیابی داده‌های ایستگاه پس از قطع و وصل بستر ارتباطی، امکان گزارش گیری ساعتی –روزانه - هفتگی - ماهانه و سالانه، اعلام عملکرد صحیح کنتور و ایستگاه، امکان آلارم دهی در خصوص ایجاد اشکالات موجود در سیستم گاز رسانی نیز فراهم می‌شود و می‌توان رفتار شبکه گازرسانی را در شرایط مختلف مورد مطالعه و بررسی قرار داد که این موضوع از لحاظ آماری و مدیریّتی از اهمّیّت بسیار بالایی برخوردار است.

وی به اجرای فاز دوم پروژه مانیتورینگ در ۱۵ ایستگاه CGS در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز