خبرگزاری کار ایران

ناصر ایمانی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

بدبینی اصولگرایان به تیم‌ احمدی‌نژاد / ریزش جناح راست با نزدیک شدن به احمدی‌نژاد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۱۵

اصول‌گرایان می‌دانند نزدیک شدن به احمدی‌نژاد در فضای کنونی موجب ریزش نیروهای آنها خواهد شد از این رو به شدت به تیم و همراهان احمدی‌نژاد بدبین هستند.

یک فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: اگراحمدی نژاد دارای پایگاه اجتماعی قوی باشد می‌تواند خود را به جریان اصول‌گرایی تحمیل کند ولی فعلا او دارای چنین پایگاهی نیست.

ناصر ایمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، پیرامون فعالیت‌های رسانه‌ای احمدی‌نژاد و در پاسخ به این وسوال که آیا احتمال دارد او بتواند دوباره به قدرت و فضای سیاسی و عمومی کشور بازگردد؟ گفت: پاسخ من به این سوال منفی است زیرا در شرایط فعلی فضای ذهنی دیگر برای ورود احمدی نژاد بعد از هشت سال محیا نیست.

وی ادامه داد: مهمترین موضوعی که باید به آن توجه شود این مسئله است که اصول گرایان که احمدی نژاد هم در این جناح تعریف می‌شود به هیچ عنوان راضی به بازگشت دوباره او به صحنه اصلی قدرت نیستند.

ایمانی گفت: به هرحال هر فعال سیاسی تمایل دارد همیشه در صحنه اصلی قدرت باشد و در این راستا فعالیت می‌کند بنابراین احمدی نژاد هم از این قضیه مستثنا نیست. بنابراین فعالیت رسانه‌ای را شروع کرده و یا در تجمع و جلسات گوناگون اصول‌گرایان شرکت می‌کند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در باره اینکه رییس دولت‌های نهم و دهم به چه میزان می‌تواند در بازگشت به قدرت موفق عمل کند؟ اظهار کرد: قضاوت درباره آینده هنوز خیلی زود است زیرا این مسئله دارای پارامترهای محیطی گوناگونی است.

ایمانی تصریح کرد: اما واقعیت این است که در حال حاضر و به ویژه پس از صدور حکم محمدرضا رحیمی، احمدی‌نژاد دارای چنین پایگاه اجتماعی نیست که بتوانند او را دوباره به صحنه قدرت برگردانند.

وی در پاسخ به این سوال که‌ آیا ممکن است احمدی نژاد بتواند به نحوی دوباره خود را به کلیت جریان اصول گرایی تحمیل کند گفت: این اتفاق در حالی ممکن خواهد بود که احمدی نژاد دارای یک پایگاه اجتماعی قوی باشد حال آنکه اکنون به نظر نمی‌رسد دارای چنین پایگاهی باشد. اصول‌گرایان می‌دانند نزدیک شدن به احمدی‌نژاد در فضای کنونی موجب ریزش نیروهای آنها خواهد شد از این رو به شدت به تیم و همراهان احمدی‌نژاد بدبین هستند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا اضافه کرد: لذا در شرایط کنونی تمایلی به حمایت از احمدی نژاد در جریان اصول گرایی وجود ندارد، اما به هرحال ممکن است در کشور شرایطی به وجود آید و مسیر بازگشت احمد‌ی‌نژاد به قدرت را فراهم کند.

ایمانی گفت: هرچند امروز احمدی‌نژاد تاکید دارد که اصول‌گرا است ولی اصول‌گرایان می‌دانند اگر او به قدرت برسد به هیچ عنوان در چارچوب اصول‌گرایی حرکت نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: اصول گرایان امروز حتما تمام تلاش خود را خواهند داشت که احمدی نژاد نتواند دوباره به فضای سیاسی کشور مسلط شود اگر چنین شرایطی به وجود ‌آید، بین دولت و احمدی نژاد، اصول‌گرایان از کلیت دولت حمایت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز