خبرگزاری کار ایران

شهرام كرمی:

سالن یكی از فرهنگسرا به اجرای آثار كودك و نوجوان اختصاص می‌یاد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۰

کرمی همچنین نمایش «پوتین‌های عمو بابا» را با همكاری گروه تئاتر شایا برای اجرا در جشنواره تئا‌تر فجر آماده می‌كند.

ایلنا: شهرام کرمی که به تازگی برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک همدان را پشت‌سر گذاشته است نمایش پوتین‌های عمو بابا را برای اجرا در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر آماده می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، این مدیر و کارگردان ضمن اعلام این خبر، گفت: تمرین‌های آماده‌سازی این اثر نمایشی به کمک گروه تئا‌تر «شایا» دوماه است آغاز شده وهمچنان ادامه دارد. همچنین نمایش «درخشش در ساعت مقرر» کاری از همین گروه به زودی به اجرای عمومی خواهد آمد.
کارگردان نمایش خانه کاغذی در پاسخ به این سوال که چرا نمایش «پوتین‌های عمو بابا» برخلاف اعلام قبلی به نمایشنامه‌خوانی در خانه هنرمندان نرسید، اظهار کرد: آن زمان صحنه آخر نمایش نوشته نشده بود، اما درحال حاضر نمایشنامه کامل است و امیدوار هستم برای اجرا در فجر برگزیده شود.
وی درخصوص موضوع و داستان نمایش پوتین‌های عمو بابا، بیان کرد: کار با موضوع دفاع مقدس است و روایت فرزند خانواده‌ای است که عازم جبهه‌های جنگ می‌شود و خانواده منتظر بازگشت اوست.
این هنرمند همچنین در ارتباط با عوامل اجرایی نمایش، اظهار داشت: در این اثر نمایشی رویا افشار، یعقوب صباحی، سیروس همتی، پریسا مقتدی، پرهام دلدار به عنوان بازیگر‎‌؛ احمد رشیدی به عنوان دستیار کارگردان، رضا مهدی‌زاده (طراح صحنه) و سیاوش لطفی به عنوان آهنگساز حضور دارند.
مدیر جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک همدان در ارتباط با اینکه آیا برنامه‌ریزی برای دور جدید جشنواره از هم‌اکنون شروع شده است، گفت: ما به زودی فراخوان شرکت در دوره بیستم جشنواره تئاترکودک را اعلام می‌کنیم و امیدوارم با آسیب‌شناسی که از دوره نوزدهم می‌کنیم جشنواره آینده پربار‌تر از قبل برگزار شود.
وی همچنین تفکیک بخش کودک از نوجوان را در این دوره دست‌آورد بسیار مهمی دانست، اضافه کرد: چنین رویکردی موجب می‌شود تئا‌تر کودک و نوجوان در ذهن سالن‌ها و افرادی که برنامه‌ریزی می‌کنند نیز تفکیک شود و سالن‌ها به‌طور مشخص برای اجرا‌ها برنامه‌ریزی خواهند کرد.
کرمی ضمن بیان اینکه تالار هنر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه خوب فعالیت می‌کنند درباره اینکه شهرداری تهران در حوزه تئا‌تر کودک چه برنامه‌هایی دارد، گفت: یکی از اصلیترین فعالیت‌های تئا‌تر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اتفاقا در عرصه تئا‌تر کودک و نوجوان در فرهنگسرا‌ها است.
وی در پایان با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم علاوه بر اجرای آثار کودکان و نوجوانان در فرهنگسرا‌ها مقوله آموزش تئا‌تر را داشته باشیم، بیان کرد: همچنین به زودی سالن اختصاصی برای اجرای این آثار در یکی از فرهنگسراهای مناطق درنظر خواهیم گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز