خبرگزاری کار ایران

برای AFC نتیجه‌گیری مهم نیست؛

زمان‌آبادی: انتخاب بهترین فدراسیون آسیا اداری بود نه فوتبالی!

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۶۹

امثال دادکان مرگ ایستاده را به زندگی نشسته ترجیح می‌دهند/کفاشیان مدیر ورزشی است اما مدیر فوتبالی نیست.

کارشناس فوتبال کشورمان درخصوص انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون سال 2012 آسیا گفت: برای AFC نتیجه‌گیری مهم نیست، بلکه این انتخاب به دلیل ارتباطات و مکاتبات درست فدراسیون با AFC بوده است.

غلامحسین زمان‌آبادی در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: وقتی فدراسیونی نامه‌نگاری‌ها و ارتباطات لازم را با AFC داشته باشد و همچنین حق عضویت خود را به موقع پرداخت کنند می‌توانند جزو کاندیداهای بهترین فدراسیون آسیا قرار بگیرند اما اینکه ما بگوییم به دلیل عدم نتیجه‌گیری تیم‌های ملی، نباید به عنوان بهترین فدراسیون آسیا انتخاب می‌شدیم یک بحث دیگری است.

وی ادامه داد: اگر به نتیجه‌گیری باشد تیم‌هایی مانند ژاپن، کره و حتی ازبکستان به مراتب بهتر از ما نتیجه گرفتند. باید گفت تیم اداری فدراسیون فوتبال توانسته به عنوان برترین فدراسیون آسیا انتخاب شود اما تیم‌های ملی ما نتایج درخشانی نگرفتند، پس به این نتیجه می‌رسیم که انتخاب AFC اداری بوده نه فوتبالی.

سخنگوی پیشین فدراسیون فوتبال همچنین در ادامه با اشاره به اوضاع نابسامان فوتبال کشور و همچنین ناکامی تیم‌های ملی در میادین بین‌المللی خاطرنشان کرد: وقتی شما کار تخصصی را به یک فرد غیر تخصص می‌دهید اوضاع همین می‌شود. در زمان محمد دادکان 4 رئیس سابق فدراسیون(نوآموز، مرتضوی، پهلوان و دادکان) همزمان در فدراسیون کار می‌کردند. البته کفاشیان یک مدیر ورزشی است اما مدیر فوتبالی نیست. او از خودش اختیاری برای اداره فدراسیون ندارد.

وی اضافه کرد: امثال محمد دادکان مرگ ایستاده را به زندگی نشسته ترجیح می‌دهند. کفاشیان تخصص لازم را برای اداره فوتبال نداشت. من یک بار او را دیدم و خطاب به او گفتم من و تو بچه مسلمان هستیم، نباید اجازه دهیم با سوءمدیریت‌های خود جوانان کشور دچار سرخوردگی شوند، بهتر است همین الان کار را رها کنید و بروید تا یک مدیر فوتبالی و متخصص زمام امور را بدست بگیرد.

زمان‌آبادی با اشاره به شرایط تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل متذکر شد: شرایط برای صعود تیم ملی به جام جهانی سخت شده و در حال حاضر ازبکستان حریف اصلی ما برای صعود به جام جهانی است. متاسفانه ما در دیدار رو در رو در ورزشگاه آزادی به این تیم باختیم و حالا کار به اما و اگر کشیده شده است. باید متذکر شوم این نتایج باعث شده نسل جوان و نوجوان ما سرخورده شده و آقایان همچنان بر ادامه کار خود در فدراسیون اصرار دارند. آنها به زودی باید در دادگاه پاسخگو باشند که چرا باعث سرخوردگی جوانان و نوجوانان ما شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز