خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک ایران زمین در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا مطرح کرد:

وصول معوقات بانکی؛ تنها راه هدایت سرمایه در گردش به سمت تولید

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۴۶

در ارتباط با وصول معوقات، مسئله بنگاه‌داری بانک‌ها مطرح می‌شود، زیرا بانک‌ها باید املاکی را که به عنوان وثیقه گرفته‌اند، تصاحب کرده و نقد کنند. از این سو بانک مرکزی با مهلتی که برای انجام این کار داده، کمک کرده تا این روند تسریع شود.

مدیرعامل بانک ایران زمین گفت: اگر بانک مرکزی احساس کند که بانک‌ها واقعا به سمت خروج از بنگاه‌داری در حرکت هستند، با بررسی دقیق موضوع و تحلیل داده‌ها جریمه‌ای برای بانک‌ها در نظر نمی‌گیرد.

سید کمال سید علی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی در خصوص چگونگی هدایت سرمایه در گردش بانک‌ها به سمت تولید، به خبرنگار ایلنا گفت: برای اینکه بتوانیم منابع بانک‌ها را زیاد کرده و سرمایه در گردش تولید را افزایش دهیم، مسیر آن این است که معوقات بانکی را وصول کنیم.

مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به این مسئله که در ارتباط با وصول معوقات، مسئله بنگاه‌داری بانک‌ها مطرح می‌شود، گفت: زیرا بانک‌ها باید املاکی را که به عنوان وثیقه گرفته‌اند، تصاحب کرده و نقد کنند. از این سو نیز بانک مرکزی مهلت داده که این کار انجام شود.

وی در ادامه افزود: بنابراین تناقضی در ارتباط با این قضیه مطرح می‌شود که از یک طرف بانک‌ها املاک تصاحب شده خود را نقد کنند و از سمت دیگر نسبت‌هایشان را با دستورالعمل بانک مرکزی تنظیم کنند.

مدیرعامل بانک ایران زمین خاطرنشان کرد: به عقیده بنده خود شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها سریعا این کارها را انجام دهند، ضمن اینکه خوشبختانه اطلاع پیدا کرده‌ام که مصوبات حساب ذخیره ارزی هم که در آن عنوان شده؛ بدهکارانی که از طریق حساب ذخیره ارزی به سیستم بانکی بدهکار شده‌اند، پرداخت‌شان را تسهیل می‌شود، در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.

سیدعلی با اشاره به این مسئله که دولت عزمی راسخ دارد تا سرمایه در گردش را به سمت تولید هدایت کند، عنوان کرد: از این سو بانک مرکزی وظایفی دارد که اگر بتواند سپرده‌های قانونی را کمتر، جریمه بانک‌ها را تقلیل و به خطوط اعتباری کمک کند تا حرکتی در سیستم صورت گیرد، البته با لحاظ این مسئله که تورم افزایش پیدا نکند، این سرمایه در گردش به سمت تولید هدایت می‌شود.

معاون ارزی سابق بانک مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عنوان می‌شود این بازه سه ساله‌ای که برای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری در نظر گرفته شده، اندک است و این سرعت انجام کار باعثمی‌شود که در واگذاری‌ها فساد صورت گیرد، چرا این مهلت را افزایش نمی‌دهند، گفت: خیر، این اتفاق صورت نمی‌گیرد، این بازه سه ساله مناسب است اما اگر بانک‌ها نتوانستند که از بنگاه‌داری خارج شوند، می‌توانند با ارائه دلیل و مدرک، این بازه به پنج سال افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل بانک ایران زمین در پایان خاطرنشان کرد: اگر بانک مرکزی احساس کند که بانک‌ها واقعا به سمت خروج از بنگاه‌داری در حرکت هستند، با بررسی دقیق موضوع و تحلیل داده‌ها جریمه‌ای برای بانک‌ها در نظر نمی‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز