خبرگزاری کار ایران

اثرگذاری نفت بر بورس اعراب

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۸۱۵

عادل مرعب مدیر بورس عربستان در ایمیلی که برای رویترز ارسال کرده است روز دوشنبه را یکی از بدترین روزهای تاریخ بورس عربستان نامیده است.


سیر نزولی قیمت نفت با آغاز فصل سرما باعثشده است که بورس‌های کشورهای عربی صادرکننده نفت نیز دستخوش تغییرات گسترده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز در اوایل ساعات کاری بورس شاخص کل با افت ۴ درصدی رو به رو شده است. به طوری که سهام بزرگترین شرکت پتروشیمی خاورمیانه سابیک کاهش ۶.۳ درصدی داشته است. بانک‌های عربستانی نیز به طور متوسط سهام‌شان با سقوط ۴ درصدی همراه بوده است.

عادل مرعب مدیر بورس عربستان در ایمیلی که برای رویترز ارسال کرده است روز دوشنبه را یکی از بدترین روزهای تاریخ بورس عربستان نامیده است. او بر این عقیده است که عمده دلیل این سقوط شاخص، ناشی از اتفاقات شب گذشته بورس امریکا بوده در اولین روز کاری هفته در بورس امریکا سهام اکثر شرکت‌ها افت داشت. از سوی دیگر قیمت نفت خام هم در بازار بورس انرژی امریکا کاهش داشته است.

بورس دبی نیز شاهد کاهش ۸.۱ درصدی شاخص کل بوده است به طوری که سهام شرکت اعمار بزرگترین شرکت ساختمان سازی خاورمیانه ۵.۳ درصد کاهش پیدا کرد. شاخص بورس کویت نیز که یکی از قو‌ی‌ترین بورس های کشورهای عربی است نیز از این کاهش در امان نماند و شاهد افت ۱.۵۲ درصدی شاخص کل بود.

تنها شرکت‌هایی که سهام آنها در بازار بورس کشورهای عربی افزایش داشت شرکت‌های تولیدکننده سیمان سفید بود که به طور متوسط با افزایش ۸.۲ درصدی همراه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز