خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در لبنان:

انتخاب رییس‌جمهور با همکاری گروه‌های لبنانی قابل حل است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۷۳۱

ایران کشوری مهم و قدرتمند درمنطقه است و خانواده ما ومسیحیان سالهاست که درایران با آرامش و امنیت کامل زندگی می کنند.

سفیر کشورمان در لبنان با امین جمیل، رییس حزب کتائب لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمد فتحعلی سفیر کشورمان در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن سال نو میلادی به جامعه مسیحیان لبنان ابراز امیدواری کرد که سال جدید، سال خیر وبرکت وآرامش وامنیت برای همه مردم لبنان باشد.

امین جمیل نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران کشوری مهم و قدرتمند درمنطقه است و خانواده ما ومسیحیان سالهاست که درایران با آرامش و امنیت کامل زندگی می کنند.

رییس جمهورسابق لبنان وضعیت منطقه را بسیار حساس توصیف کرد و گفت: راه حل مسائل منطقه صرفا گفت‌وگوست و نقش دولت بزرگی مثل ایران را نمی توان در ایجاد ثبات و امنیت منطقه نادیده گرفت.

وی افزود: مساله سوریه نیز از موضوعاتی است که باید از راه مسالمت‌آمیز حل و فصل شود و ما به عنوان حزب کتائب بارها اعلام کرده‌ایم که لبنان کشور کوچکی است و به شدت از اطراف خود تاثیر می‌پذیرد و لازم است هرچه سریع تر راه حلی مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه ایجاد شود تا زمینه بازسازی خرابی‌های ایجاد شده در آن فراهم شود و مردم به خانه های خود بازگردند.

رییس حزب کتائب لبنان همچنین خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ایران در انتخاب رییس جمهور لبنان شد.

فتحعلی نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از گفتگوهای لبنانی - لبنانی جاری استقبال می کند و معتقد است مساله انتخاب رئیس جمهور موضوع داخلی است که با همکاری و مشورت همه گروههای سیاسی خصوصا رهبران مسیحی لبنان قابل حل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز