خبرگزاری کار ایران

شمسایی در گفت وگو با خبرنگاران:

شهر قم، مهد فوتسال ایران است / فقط نیروگاه قم ۲۰ بازیکن ملی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۳۵۰

زمانی که در قم بودم خیلی سعی کردیم به این جوانان اهمیت بدهیم و خیلی رویاها در سر داشتیم که متاسفانه نشد / آن‌ها مستقیم به کار من دخالت نداشتند ولی جسته و گریخته اتفاقات را می‌شنیدیم و مسائل باخت و فنی عامل جدایی‌ام نبود چون ممکن است در فوتسال هر نتیجه‌ای رقم بخورد. آن شکست‌ها هم دلیل دارد و عامل اصلی‌اش نوع نگرش به فوتسال قم می‌باشد.

مدیر فنی تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران ضمن تمجید از فوتسالیست‌های استان قم گفت: اگر نگاه کنیم در یک خیابان نیروگاه قم ۲۰ بازیکن جوان در سطح ملی وجود دارد که آن‌ها بالقوه هستند و باید بالفعل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، امیر شمسایی که تا هفته یازدهم لیگ برتر فوتسال امسال، هدایت ماهان‌تندیس قم را بر عهده داشت و اکنون به عنوان مدیرفنی تیم تاسیسات دریایی فعالیت می‌کند، بعد از پیروزی مقابل تیم سابقش در قم با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه جدایی‌اش از ماهان و شرایط فوتسال قم با آن‌ها گفت و گو کرد.

می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم

باتوجه به اینکه یازده هفته درخدمت تیم قم بودم شرایط آن‌ها را می‌دانستم و از نحوه دفاع کردن مقابل این تیم اطلاع داشتم. بچه‌های ما به جز یک صحنه، در بقیه بازی خوب کار کردند و اگر شرایط فرق می‌کرد می‌توانستیم گل‌های بیشتری در ضد حملات به ثمر برسانیم.

نیروگاه قم ۲۰ بازیکن ملی دارد

این باخت چیزی از ارزش‌های تیم قم کم نمی‌کند و همیشه گفته‌ام قم، مهد فوتسال ایران است و والله قسم ناراحتم تیم قم شکست خورد. این تیم نباید چنین شرایطی داشته باشد و از مسئولین استان می‌خواهم به بازیکنان شهرشان اهمیت دهند چرا که هیچ جای ایران چنین بازیکنان مستعدی پیدا نمی‌شود و اگر نگاه کنیم فقط در یک خیابان نیروگاه ۲۰ بازیکن جوان در سطح ملی وجود دارد که آن‌ها بالقوه هستند و باید بالفعل شوند.

رویاهای زیادی با تیم قم داشتم

زمانی که در قم بودم خیلی سعی کردیم به این جوانان اهمیت بدهیم و خیلی رویاها در سر داشتیم که متاسفانه نشد. به دلیل اینکه تیم قم را دوست دارم نمی‌خواهم به حاشیه برود ولی متاسفانه در قم شرایط طوری پیش می‌رود که وقتی نتیجه می‌گیری، همه عالم روی سرت خراب می‌شود و یک سری ناملایمات باعثشد بنده کنار بروم.

مسائل فنی عامل جدایی‌ام نبود

من با بازیکنان دوست بودم و مشکلم با مسئولان بالادستی بود. از آن‌ها ناراحت نیستم چون تیم‌شان است ولی واقعیت این می‌باشد که شرایط طوی که می‌خواستیم پیش نرفت. نمی‌گویم دستی در کار است اما ناخواسته کاری می‌کنند تیم بهم می‌ریزد. آن‌ها مستقیم به کار من دخالت نداشتند ولی جسته و گریخته اتفاقات را می‌شنیدیم و مسائل باخت و فنی عامل جدایی‌ام نبود چون ممکن است در فوتسال هر نتیجه‌ای رقم بخورد. آن شکست‌ها هم دلیل دارد و عامل اصلی‌اش نوع نگرش به فوتسال قم می‌باشد.

از قم فراری نیستم

من چهار دوره به قم آمدم. یک دوره زمان حضور حاج محمد شفیعی بزرگ و بایکنانی همچون مصطفی نظری و لطیفی در این تیم بود که هیچ اتفاقی نیافتاد. در دوره دوم که حضور داشتم، تیم در حال سقوط بود و آمدم تیم را نگه داشتم. امروز اعتراض برخی تماشاگران را به خاطر رفتنم دیدم ولی باید بگویم بنده فراری نیستم. به خدا قسم عاشق فوتسال قم هستم و بازیکنان این تیم را بچه‌های خود می‌دانم. کاش میشد حاج محمد شفیعی‌ها باز می‌گشتند و با فوتسال قم دِلانه کار می‌کردند.

در قم پشت سر من حرف می‌زدند

از دروغ گفتن بدم می‌آید و دلیلی نمی‌بینم این کار را کنم اما دو سال قبل و امسال چنین مسائلی وجود داشت. مشکل خاصی با کسی ندارم چون آقایان جلالی و شریفی دوست بنده هستند اما نوع نگرش فوتسال قم باید تغییر کند. من از این دو تعریف نکردم ولی می‌گویم قصدی هم ندارند. آقایان شریفی و جلالی هیچوقت نمی‌خواهند تیم خود را زمین بزنند اما نگرش‌ها باید عوض شود. اگر قرار است مربی کار کند، باید به همه شکل از او حمایت کنند، نه اینکه به امیر شمسایی می‌رسند بگویند تو خوبی و ۱۰ قدم آن طرف‌تر پشت سر ما حرف می‌زنند و خوشبختانه در قم آلو دهان کسی خیس نمی‌خورد و ‌حرف‌ها را می‌گویند. این مسائل چندین هفته اتفاق افتاد و باخت‌هایی که داشتیم علت‌های خاصی داشت.

اینانلو را کنار نگذاشتم

از بازیکنان سال گذشته مسعود دانشور، محمد وزیرزاده، محمد کوهستانی و محمد دهقان رفتند و تنها بازیکنی که جذب کردیم میثم اینانلو بود که آن هم از فوتسال قم فرار کرد. اینانلو را به دلیل یک سری مسائل داخل تیم تا نیم‌فصل کنار گذاشتم اما من هیچ وقت این بازیکن را از دست نمی‌دهم. اینانلو بازیکن بزرگی بوده و برای فوتسال قم زحمت کشیده است. رفتند و گفتند امیر شمسایی باعثجدایی میثم شد که این موضوع را تکذیب می‌کنم. او شاگرد من بوده و با مصیبت میثم را از دبیری جذب کردم.

ساختار فوتسال قم تغییر کند

ما دنبال استعداد پروری در فوتسال قم بودیم ولی بدانید یک تیم با ۱۴ نفر بسته می‌شود. وقتی اکثر بازیکنان قم را می‌شناختم احساس کردم تیمی که بسته‌ام از بقیه بهتر بودند. تیم بستن در قم خیلی سخت است چون استعدادهای زیادی دارد. باید برای نوجوانان و جوانان فوتسالی قم هزینه کنیم و حیف است به آن‌ها بها داده نشود. مگر چند علیرضا وفایی و ابوالقاسم عروجی داریم؟ بازهم می‌گویم ساختار فوتسال قم تغییر کند. خدا شاهد است تمام تعویض‌هایم را در ماهان با کمک وحید غیاثی و حسین صبوری انجام می‌دادم و کسی به بنده چیزی نمی‌گفت و این دو دستیار بنده خیلی کمکم کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز