خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در همایش یاوران وقف:

بهره‌گیری از برکات وقف در راستای توسعه کشور لازم است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۴۶۳

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برکات وقف بر ضرورت بهره گیری از آثار و برکات سنت حسنه وقف در کشور تاکید کرد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، گفت: اوج دوران وقفٰ مربوط به دوران صفویه است چرا که در این دوران علما با عدم محدودیت و فرصت کافی می‌توانستند مردم به این سنت حسنه تشویق و ترغیب کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام سید محمد علی موسوی، نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی، امروزشنبه(۶ دی) در همایش یاوران وقف که با حضور استاندار زنجان در شهرستان خدابنده برگزار شد، اظهار کرد: در راستای حل مشکلات جامعه و توسعه و عمران کشور می‌توان از آثار و برکات وقف استفاده کرد.

وی با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ وقف در جامعه ادامه داد: در قرآن کریم آیات متعددی در زمینه سنت حسنه وقف بیان شده است.

این مقام مسئول با استناد به روایاتی از ائمه معصومین(علیه السلام) ادامه داد: معنا و مفهوم خیرات و برکات وقف به ۲ صورت منقطع و دائم است.

حجت الاسلام موسوی با تشریح هر یک از مفاهیم مربوط به وقف و خیرات ادامه داد: هر یک از این مقوله‌ها آثار و برکات فراوانی برای واقف و خیران در پی دارد.

وی به جایگاه مردم در توسعه و ترویج سنت حسنه وقف اشاره کرد و افزود: اوج دوران وقف مربوط به دوران صفویه است چرا که در این دوران علما با عدم محدودیت و فرصت کافی می‌توانستند مردم به این سنت حسنه تشویق و ترغیب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز