خبرگزاری کار ایران

جستجوی محل اجرا به سازمان محیط زیست رسید؛

حمید پورآذری با معصومه ابتکار مذاکره می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۳۲۹

حمید پورآذری از پارک پردیسان به عنوان محلی مناسب برای اجرای آثار نمایشی و برگزاری یک هفته جشن‌های اردیبهشت تئاتر ایران یاد کرد.

حمید پورآذری که همچنان به جستجو‌ برای یافتن محل مناسب اجرا ادامه می‌دهد، از تصمیم خود برای گفتگو با معصومه ابتکار و رفع موانع قانونی فعالیت هنری در پارک پردیسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پورآذری با بیان توضیحاتی درباره مراحل آماده شدن نمایش جدید خود گفت: فعلا تمرین‌ها را دنبال می‌کنیم اما مسئله این است که تا وقتی محلی برای اجرا پیدا نشود؛ نمی‌توان با دقت بر کار متمرکز شد. فقط به یک سوله نیاز دارم تا امکان اجرا فراهم شود.

این کارگردان درباره نتیجه جستجوهای خود اظهار کرد: حوالی پارک پردیسان محلی وجود دارد که در پی دریافت مجوز اجرا در آنجا هستم. اما اینکه منع قانونی وجود دارد یا خیر باید با مسئولان سازمان محیط زیست بویژه خانم ابتکار ریاست محترم سازمان محیط زیست در این زمینه گفتگو کنم.

پورآذری افزود: این محل برای کار ما فضای مناسبی دارد و بعد از مدتی می‌توانیم سالن‌های‌ کوچک پورتابل نیز در آن نصب کنیم. سالن‌های قاب حملی که بعد از یک ماه جمع آوری می‌شوند و به محلی دیگر انتقال پیدا می‌کنند. به این ترتیب به جای یک ماه می‌توان تعداد اجرای بیشتری را تجربه کرد.

کارگردان نمایش «دور دو فرمان» تصریح کرد: باتوجه به اینکه ساخت و ساز ساختمان در این محل ممنوع اعلام شده فضای بکری در اختیار مسئولان قرار می‌دهد تا با برنامه‌ریزی صحیح اتفاقات فرهنگی – هنری را در آن شاهد باشیم به این شرط که مدیران هم راضی شوند و این امکان از نظر قانونی وجود داشته باشد.

عضو هیئت مدیره خانه تئاتر همچنین به گفتگوهای خود با مسئولان سازمان محیط زیست اشاره کرد و افزود: بعضی دوستان عنوان کردند دولت نمی‌تواند تصدی‌گری کند که از نظر قانونی حرفی درستی است اما به نظرم می‌توان راه‌هایی برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی – هنری پیدا کرد.

پورآذری صحبت‌های خود را با طرح یک پیشنهاد به پایان برد و گفت: با وجود وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس در نزدیکی پارک پردیسان و وجود اتوبان‌های متعدد دسترسی مردم به این محل ساده خواهد بود. حتی می‌توانیم به برگزاری یک هفته‌ای جشن‌های اردیبهشت تئاتر ایران در این محل نیز فکر کنیم. برگزاری جشنی فرهنگی به همراه اجرای نمایش و حضور گسترده مردم.

حمید پورآذری نمایش «سال ثانیه» را مدتی قبل در جشنواره‌ای بین‌المللی اجرا کرد که با استقبال مخاطبان مواجه شد. این هنرمند بعداز بازگشت به ایران همچنان در پایتخت به دنبال یک سوله برای اجرای این نمایش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز