خبرگزاری کار ایران

دکترین نظامی جدید روسیه ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۱۷۹

در این دکترین جدید از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به عنوان «یکی از خطرات اصلی خارجی» یاد شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دکترین جدید نظامی این کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، در این دکترین جدید از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به عنوان «یکی از خطرات اصلی خارجی» یاد شده است.

دکترین پیشین کاخ کرملین در سال ۲۰۱۰ میلادی ابلاغ شده بود و در آن از ناتو به عنوان «خطری برای روسیه» یاد می‌شد.

«سرگئی پاشینسکی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان اوکراین در این‌باره گفت: «روسیه، اوکراین را از شریک راهبردی خود به دشمن بدل کرد. ما آن‌ها را نمی‌بخشیم نه برای الحاق کریمه و نه به دلیل قربانیان خود در شرق اوکراین. اوکراین آماده چالش است. اوکراین دکترین نظامی خود را توسعه داده و ما با همه تهدید‌ها از جانب روسیه مقابله می‌کند.»

شورای امنیت روسیه هفته گذشته ضرورت ابلاغ دکترین جدید را به دلیل «تهدیدهای نوظهور» تائید کرد. از شرایط اوکراین، وقایع شمال آفریقا، سوریه، عراق و افغانستان به عنوان تهدیدهای تازه یاد شده است.

روسیه متهم به دخالت در امور داخلی اوکراین و تقویت شورشیان جدایی‌طلب در شرق این کشور است. کرملین همچنین جزیره کریمه را نیز که تحت حاکمیت اوکراین بود، بخشی از خاک خود اعلام کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز