خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی اعلام کرد:

گروه هنر و تجربه از اکران فیلم‌های مستند و کوتاه حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۱۰۰

تجربه موفق اکران مستند «شش قرن و شش سال» نشان داد که سینمای مستند می‌تواند مخاطب خود را بر پرده سینما جذب کند.

امیرحسین علم‏‌الهدی، دبیر شورای سیاست‌گذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» پیرامون نمایش فیلم‌های پُرمخاطب هشتمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در این گروه گفت: ما قطعاً از اکران این فیلم‌های مستند موفق استقبال می‌کنیم و منتظریم تهیه‌کنندگان، فیلم‌ها را به دبیرخانه گروه هنر و تجربه بفرستند تا براساس نظرات شورای سیاست‌گذاری، این فیلم‌ها در جدول اکران قرار گیرند.

به گزارش ایلنا وی افزود: با توجه به تجربه اکران مستندهای «شش قرن و شش سال» ساخته مجتبی میرتهماسب و «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مصطفی رزاق‌کریمی که در نمایش عمومی موفق بودند، از اکران مستندهای پُرمخاطب هشتمین جشنواره سینماحقیقت هم استقبال می‌کنیم.

علم‏ الهدی تصریح کرد: سینمای مستند نیاز به حمایت دارد و عمدتاً در سطح جهانی، بیشترین حمایت از سینمای مستند از سوی شبکه‌های تلویزیونی صورت می‌گیرد و تعداد معدودی هم در سالن‌های سینما به نمایش در‌می‌آیند، اما گروه هنر و تجربه آماده است تا با اکران این فیلم‌ها، ادای دینی به سینمای مستند داشته باشد.

وی افزود: به هرحال تجربه موفق اکران مستند «شش قرن و شش سال» نشان داد که سینمای مستند می‌تواند مخاطب خود را بر پرده سینما جذب کند. البته رسیدن به شرایط ایده‏آل اکران زمان می‌خواهد تا دانشجویان، گروه‌های مرجع و نخبه، هر روز شاهد نمایش یک یا دو سئانس فیلم مستند باشند.

علم ‏الهدی در پایان یادآور شد: سینمای مستند به واسطه داشتن جسارت شناخته می‌شود و اگر این جسارت از سینمای مستند حذف شود، دیگر نمی‌توان عنوان مستند را برای آن در نظر گرفت. سینمای مستند درگیری جدی با واقعیت‌های اجتماعی جامعه دارد و قطعاً مستندسازان با توجه به بیانی که نسبت به مسائل اجتماعی دارند، می‌توانند جذابیت متفاوتی را در اکران فیلم‌های مستند پدید آورند.

فیلم‌های مستند «بختک» محمد کارت، «آتلان» معین کریم‌الدینی، «چنارستان» هادی آفریده، «من می‌‎خوام شاه بشم» مهدی گنجی، «اهالی خیابان یکطرفه» مهدی باقری، آرامستان شهرام میراب اقدم، «پهلوان و خرقه» آرش لاهوتی، «جایی برای زندگی» محسن استادعلی، «خرابات» آرش اسحاقی، «آقای بیکار» علی همراز در جشنواره فیلم سینما حقیقت با استقبال خوب تماشگران مواجه شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز