خبرگزاری کار ایران

اعتراض‌های خیابانی در هنگ کنگ پایان یافت

کد خبر : ۲۳۲۷۸۱

به رغم پایان تظاهرات اعتراضی در هنگ کنگ، «الکس چو» رهبر دانشجویان معترض که روز گذشته - پنجشنبه - توسط پلیس بازداشت شد، امیدوار به از سرگیری اعتراض‌ها است.

بازداشت حدود ۲۵۰ نفر از کنشگران مدافع دموکراسی و مخالف سیاست‌های دولت چین در هنگ کنگ به پایان اعتراض خیابانی که به «اعتراض چتر» شهرت یافته است، انجامید.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، به رغم پایان تظاهرات اعتراضی در هنگ کنگ، «الکس چو» رهبر دانشجویان معترض که روز گذشته - پنجشنبه - توسط پلیس بازداشت شد، امیدوار به از سرگیری اعتراض‌ها است.

پس از دو ماه تحصن و تظاهرات، اکنون ترافیک شهری به حال عادی بازگشته است. یکی از شهروندان می‌گوید: «حالا شرایط برای همه مناسب است ولی من در عین حال خیلی احساس تاسف می‌کنم که نمی‌توانیم با دولت مجادله کنیم.»

شمار اندکی از معترضان به دور از خیابان و زیر سقف ورودیه پارکینگ ساختمان دولت تحصن خود را پی گرفته‌اند. یکی از آن‌ها می‌گوید: «به نظرم آن‌ها ما را جا به جا نمی‌کنند چون اینجا محل حرف زدن مردم با دولت است. بنابراین فکر می‌کنم آن‌ها جا به جایمان نمی‌کنند اینجا مثل خیابان نیست.»

معترضان در هنگ کنگ خواستار آزادی انتخاب رئیس دولت در انتخابات پیش رو بدون دخالت مقامات چین بوده‌اند. چین بدون توجه به اعتراض‌های گسترده خیابانی بر تعیین صلاحیت نامزد‌ها پا فشاری کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز