خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

ایجاد فضای اختلافات میان دانشجویان، خلاف تدبیر و موجب ناامیدی ملت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۷۷۹

انتظار مردم به ویژه صاحبان انقلاب، یعنی مادران و فرزندان شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس از دولت و وزیر علوم این است که شعار تدبیر و امید را فراموش نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: انتظار مردم به ویژه صاحبان انقلاب، یعنی مادران و فرزندان شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس از دولت و وزیر علوم این است که شعار تدبیر و امید را فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، آیت‌الله نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام اربعین شهادت سالار شهیدان اظهار کرد: فردا سالروز ورود کاروان کودکان حسینی به کربلا است کاروانی که که شامل زنان، کودکان و بازماندگان حادثه کربلا است که فردا با رهبری امام سجاد(ع) و مدیریت و سرپرستی زینب کبری(س) از شام به سوی کربلا حرکت کردند.

وی تأکید کرد: اعتقاد ما این است یزیدیان دوران ما چه بخواهند و چه نخواهند عاشورا در آینده‌ای نزدیک آمریکا و اروپا را فتح می‌کند.

امام جمعه کاشان افزود: باید خود را بیشتر آماده سازیم چراکه نصرت نهایی نزدیک است و با مراقبت بیشتر از خود و ایجاد شرایطی که در وصف حسینیان، مهدویان و عاشوراییان است خود را برای نصرت موعود مهیا کنیم.

نمازی در ادامه خطبه‌ها با گرامیداشت ۱۶ آذرماه، آن را یادآور نقش تاریخی دانشجویان در مبارزه و مقابله با حضور و سلطه آمریکا و صهیونیست دانست و گفت: روز ۱۶ آذرماه روز مبارک و عزیزی است و مایه مباهات جامعه دانشگاهی ایران اسلامی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم ۱۶ آذرماه امسال که روز اعتلا و اتحاد جامعه دانشگاهی است در برخی دانشگاه‌ها به روز مقابله فرزندان انقلاب اسلامی با یکدیگر تبدیل شد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان تصریح کرد: گرچه امام راحل، مقام معظم رهبری و مسئولان عالی کشور همواره توصیه کرده‌اند که دانشجو باید مسائل سیاسی کشور را بداند و در مباحثسیاسی مقلد نباشد بلکه به حدی برسد که قدرت تحلیل و تفسیر مسائل سیاسی چه در داخل و چه در خارج را داشته باشد اما باید توجه داشت این توصیه به معنای سیاست‌زدگی نیست.

نمازی اضافه کرد: دانشجو باید «سیاست‌مدار» و نه «سیاست‌زده» باشد و نباید جزو احزاب و گروه‌ها شود.

وی با اشاره به اتفاقات مراسم ۱۶ آذرماه امسال گفت: در برخی دانشگاه‌ها در تبریز، قم، ‌ اصفهان و اراک اجازه سخنرانی به بعضی سخنرانان داده نشد و برخی خبرنگاران و نماینده صدا و سیما را از جلسه اخراج کردند و حتی برخی مراسم لغو شد و سخنرانی‌هایی نیز صورت نگرفت و بعضی تشکل‌های دانشجویی به نشانه اعتراض در مراسم شرکت نکردند.

وی تصریح کرد: انتظار مردم به ویژه صاحبان انقلاب یعنی مادران و فرزندان شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس از دولت و وزیر محترم علوم این است که شعار تدبیر و امید را فراموش نکنند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: ایجاد فضای اختلافات میان دانشجویان خلاف تدبیر و موجب ناامیدی ملت می‌شود.

نمازی با بیان اینکه انتظار می‌رود صحنه‌‌های ۱۶ آذرماه امسال دیگر تکرار نشود، عنوان کرد: رؤسای دانشگاه‌ها، اساتید و به ویژه دانشجویان باید به شرایط حساس منطقه و توطئه‌های دشمنان علیه ملت را ایران توجه کنند و با تعقیب حوادثجهانی به این ضرورت آگاه شوند که امروز زمان تقویت اتحاد و پرهیز از هرگونه اختلاف است.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها به افشاگری نشریه آمریکایی مبنی بر ترور ۱۴ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به طور سالانه در این کشور توسط پلیس افزود: این در حالی است که دادگاه آمریکا حکم برائت صادر کرده و یا از صدور کیفرخواست و اعلام جرم علیه پلیس خودداری می‌کند.

نمازی تأکید کرد: این روزها شاهد گسترش تظاهرات آمریکایی‌ها در اعتراض به تبعیض و بی‌عدالتی در آمریکا هستیم و فریاد «نمی‌توانیم نفس بکشیم» آنها هر روز بلندتر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه انتشار گزارش سنای آمریکا مبنی بر جنایات و شکنجه‌های سازمان جاسوسی این کشور جهان را در بهت و حیرت فروبرده است، گفت: در این گزارش استفاده سیا از روش‌های ظالمانه و ضدبشری و ضد اخلاقی افشا شده است جنایاتی نظیر شکنجه‌های جنسی، ضرب و شتم، غرق کردن مصنوعی، تهدید به تعرض ناموسی و… از جمله این جنایات ضد انسانی بوده است.

امام جمعه کاشان یادآور شد: سازمان عفو بین‌الملل نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار تعقیب قضایی جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا شده است.

نمازی همچنین دیدار اوباما با شاهزاده انگلیس در هفته گذشته را خاطرنشان کرد و گفت: در حالی رئیس جمهور آمریکا و شاهزاده انگلیس برای دفاع از حقوق حیوانات جلسه می‌گذارند اما انسان‌ها را در آمریکا، انگلیس، کشورهای اروپایی، خاورمیانه و… این چنین کشتار می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به استقرار مجدد ناوگان انگلیس پس از سال‌ها با درخواست خاندان آل خلیفه و تقبل هزینه‌های این استقرار توسط حاکمان بحرین، آن را نوعی حق‌السکوت به دولت بریتانیا برای چشم‌پوشی از جنایات خاندان آل خلیفه در خصوص مردم خویش قلمداد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز