خبرگزاری کار ایران

توزیع ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی میان زائران حسینی در نقاط صفر مرزی

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۸۵

در حال حاضر فعالیت‌های داوطلبانه و ارائه خدمات از سوی این افراد در ۴ هزار خانه داوطلب ارائه می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی در نقاط صفر مرزی تاکید کرد: یک هزار چادر سلامت در استان‌های ایلام، خراسان رضوی، فارس و قم به زائران حسینی و رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

به گزارش ایلنا، فرحناز رافع در نشست امروز که در سالن کنفرانس سازمان داوطلبان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی داوطلب گفت: در حال حاضر فعالیت‌های داوطلبانه و ارائه خدمات از سوی این افراد در ۴ هزار خانه داوطلب ارائه می‌شود و با توجه به اینکه در ماه صفر قرار داریم داوطلبان عاشورایی فعالیت‌های داوطلبانه بسیار گسترده‌ای را انجام داده‌اند.
وی با اشاره به استقرار داوطلبانه پزشکان، پیراپزشکان، خیرین و نیکوکاران در نقاط صفر مرزی و ارائه خدمات به مردم، اضافه کرد: با توجه به ازدحام هموطنان در مرز شلمچه برای حضور در مراسم عزاداری اربعین حسینی، خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر برای پذیرایی مردم در منازل خود اعلام آمادگی کردند، علاوه بر این ۳ هزار پزشک عمومی و متخصص برای ارائه خدمات درمانی به زائران حسینی مستقر شدند.

توزیع ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی بین زائران

رافع با تاکید بر اینکه بیش از ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی تهیه شده توسط سازمان داوطلبان در میان زائران حسینی در نقاط صفر مرزی توزیع شد، بیان کرد: برپایی یک هزار چادر سلامت در استان‌های ایلام، خراسان رضوی، فارس و قم به زائران حسینی و رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

وی به اجرای برنامه‌های هفته داوطلب و نامگذاری تمامی روزهای این هفته از ۱۴ تا ۲۱ آذرماه اشاره و اذعان کرد: روز اول هفته با عنوان «داوطلبان و تجدیدمیثاق با آرمان‌های ایثارگرانه انقلاب اسلامی»، روز دوم با عنوان «ورزشکاران داوطلب منادیان نشاط و پویایی»، روز سوم با عنوان» هنرمندان داوطلب سفیران مهر و نیک ورزی»، روز چهارم با عنوان «وکلا و نمایندگان داوطلب مروجین عدالت اجتماعی»، روز پنجم با عنوان» پزشکان داوطلب حامیان سلامت جامعه»، روز ششم با عنوان» سازمان‌های مردم نهاد و خیرین داوطلب بانیان خیر در مشارکت‌های مردمی» و روز هفتم هفته داوطلب با عنوان» جوانان دیروز، مهرورزان امروز″ نامگذاری شده است.

برپایی ۶۲۰ چادر و ایستگاه سلامت در مسیر نماز جمعه

وی با بیان اینکه در هفته داوطلب ۶۲۰ چادر و ایستگاه سلامت در مسیرهای منتهی به نماز جمعه در سراسر کشور برپا خواهد شد، تصریح کرد: ۱۹ هزار و ۵۰۰ داوطلب جمعیت هلال احمر در این هفته در نماز جمعه حضور خواهند یافت و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن از داوطلبان نیز به بیماران نیازمند به خون، خون اهدا می‌کنند، علاوه بر این در ۳۹۰ شعبه نیز کوهپیمایی و راهپیمایی صورت خواهد پذیرفت.
رافع افزود: فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی نیز در این هفته یک روز را به انجام امور داوطلبانه و ارائه خدمات داوطلبانه خواهند پرداخت و افزون بر این برگزاری مسابقه پیامکی سلامت و پیشگیری و همین طور برپایی بازارچه‌های خیریه در ۳۲ استان کشور از جمله برنامه‌هایی است که در هفته داوطلب از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به اجرا درخواهد آمد.

رونمایی از سایت و شبکه اجتماعی سازمان داوطلبان

وی تاکید کرد: رونمایی از سایت سازمان داوطلبان و شبکه اجتماعی داوطلبان با عنوان خانه امید داوطلب که آموزش‌ها و عضویت در این سایت به صورت آنلاین انجام می‌شود نیز در ۲۷ آذرماه صورت می‌گیرد تا افرادی که راغب به عضویت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر هستند نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.

برگزاری آیین نکوداشت داوطلبان با حضور مهمان ویژه

وی به برگزاری آیین نکوداشت داوطلبان با حضور ۶۰۰ تن از خیرین به همراه مه‌مان ویژه این آیین که الحاج اس سی، دبیرکل فدراسیون صلیب سرخ جهانی و جمعیت‌های ملی اشاره کرد و گفت: در راستای انجام فعالیت‌های بشر دوستانه و نوع دوستانه، تفاهم نامه همکاری سه جانبه با عنوان» داوطلبان پیشگامان حفاظت محیط زیست» بین جمعیت هلال احمر و دبیر کل فدراسیون و سازمان محیط زیست منعقد می‌شود تا از توان داوطلبان برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، اجرای پروژه درختکاری، و حفاظت از جنگل‌ها استفاده شود.

اجرای طرح نیابت از ابتدای سال ۹۴

وی در خصوص اجرای طرح نیابت از ابتدای سال ۹۴ بیان کرد: در این طرح از بیماران، حمایت روحی و روانی خواهد شد و در درجه اول بیماران سرطانی را پوشش خواهیم داد چرا که این افراد پس از شیمی درمانی و پرتو درمانی اگر به حال خود‌‌ رها شوند و حمایت‌های روانی لازم از آن‌ها صورت نگیرد، انگیزه و امید به زندگی را از دست خواهند داد.
رافع یادآور شد: امیدواریم با مشارکت و همکاری سازمان‌های ذی ربط بتوانیم حمایت روانی مناسبی از بیماران سرطانی داشته باشیم.

آموزش پیشگیری از ایدز در جمعیت هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری و راه‌های مقابله با ایدز، گفت: این آموزش‌ها در سفرنامه سلامت و امید با اختصاص چادری مخصوص به این امر صورت می‌گیرد.

تشریح خدمات ارائه شده در سفرنامه سلامت ۴ استان کشور

وی در خصوص خدمات ارائه شده در سفرنامه سلامت و امید در ۴ استان کشور، تاکید کرد: سفرنامه سلامت و امید در ۴ استان و ۱۶ شهرستان اجرا شد که در این شهرستان‌ها ۳۴ هزار و ۴۰۰ تن از هموطنان در این سفرنامه حضور داشتند که از این تعداد ۱۹ هزار ۱۶۰ تن از آن‌ها از خدمات بهداشتی و درمانی ۳۳۸ چادر سلامت بهره‌مند شدند.

رافع تصریح کرد: ۳۳۶ پزشک متخصص و عمومی در این سفرنامه حضور داشتند و ۲۰ هزار و ۱۲۴ تن نیز در مسابقات پیامکی شرکت داشتند و ثمره این سفرنامه قول مساعد برای ساخت ۹ پایگاه امداد و نجات ۶ خانه داوطلب سلامت و امید و اهدای ۵ ۳٫هکتار زمین از سوی خیرین، است، علاوه بر این تامین کمک هزینه‌های درمانی و تامین سبدهای غذایی برای ازبین بردن سوء تغذیه در مناطق محروم نیز از سوی خیرین صورت گرفت.

صدور کارت عضویت داوطلبانه برای ۲۰ هزار داوطلب فعال تا پایان سال

وی با تاکید بر اینکه توسعه خانه‌های داوطلبی تخصصی در دستور کار سازمان داوطلبان است، گفت: راه اندازی ۲۶۰ خانه داوطلبی را در دستور کار داریم و تا پایان امسال ۲۰ هزار کارت داوطلبی برای اعضای فعال داوطلب صادر خواهیم کرد که تا این لحظه ۱۲ هزار کارت داوطلبی صادر شده است.

تمامی نمایندگان مجلس عضو داوطلب جمعیت هلال احمر هستند

رافع در خصوص عضویت داوطلبانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جمعیت هلال احمر نیز اظهار کرد: تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی داوطلب جمعیت هلال احمر هستند که فعالیت‌های داوطلبانه بسیار خوب و چشمگیری دارند.

عضویت داوطلبانه ایرانیان خارج از کشور از ۲۷ آذرماه به صورت آنلاین

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به امکان عضویت داوطلبانه ایرانیان خارج از کشور در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تمامی ایرانیان خارج از کشور می‌توانند از ۲۷ آذرماه با مراجعه به سایت سازمان داوطلبان به عضویت داوطلبانه جمعیت هلال احمر درآیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز