خبرگزاری کار ایران

استقرار ۳ فروند بالگرد در مرزهای چزابه، شلمچه و مهران

پوشش امدادی زائران حسینی؛ از نجف تا کربلا، هر ۵ کیلومتر یک آمبولانس

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۷۳

یک هزار و ۵۰۰ تخته چادر در قالب کمپ‌ها مختلف و خیمه‌های سیار و ۶ هزار تخته پتو برای اسکان زائران برپا شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ۲۵ دستگاه آمبولانس به منظور پوشش امدادی زائران عتبات عالیات به عراق اعزام شدند، گفت: در فاصله بین نجف تا کربلا به فاصله هر ۵ کیلومتر یک دستگاه آمبولانس به همراه امدادگر و نجاتگر برای پوشش امدادی زائران مستقر خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، دکترپیرحسین کولیوند در مراسم اعزام کاروان عاشقان حسینی به منظور ارائه خدمات امدادی و درمانی عتبات عالیات صبح امروز(جمعه) از محل سازمان امداد و نجات صورت گرفت، اظهار کرد: ۲۵ دستگاه آمبولانس به همراه ۶۰ امدادگر و نجاتگر راهی نجف می‌شوند تا پوشش امدادی زائران عتبات عالیات را در اربعین حسینی بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگرانی که امروز به کربلای معلی و نجف اعزام می‌شوند همگی از امدادگران و نجاتگران نمونه و گلچین شده از سراسر کشور هستند، افزود: برای نخستین بار است که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در قالب کاروان حسینی در عراق مستقر می‌شوند و از نجف تا کربلا به فاصله هر ۵ کیلومتر یک دستگاه آمبولانس به همراه امدادگر و نجاتگر و تجهیزات کامل امدادی مستقر خواهند شد و پوشش امدادی زائران حسینی را بر عهده خواهند گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص استقرار چادر برای اسکان زائران حسینی نیز گفت: یک هزار و ۵۰۰ تخته چادر در قالب کمپ‌ها مختلف و خیمه‌های سیار و ۶ هزار تخته پتو برای اسکان زائران برپا شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۳ فروند بالگرد هم برای پوشش امداد هوایی مراسم اربعین حسینی در مرزهای چزابه، شلمچه و مهران استقرار یافته‌اند، یادآور شد: استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه نیز پوشش امداد و نجات را در مناطق مرزی برعهده دارند تا زائران حسینی با آرامش خاطر نسبت به عزیمت به کربلای معلی و نجف اقدام کنند.

گفتنی است، کاروان عاشقان حسینی به منظور ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران عتبات عالییات در نمازجمعه شهر همدان حضور یافتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز