خبرگزاری کار ایران

سازمان مالی هند بررسی می کند؛

پرداخت یک حواله بانکی ۲۰۰ میلیارد روپیه ای به ایران

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۵۹۳

سازمان مالی هند یک حواله بانکی را که طبق آن ۲۰۰ میلیارد روپیه به خارج از این کشور از جمله دبی وسپس ایران پرداخت می شود؛ بررسی می کند.

یک نشریه هندی نوشت: سازمان مالی هند حواله ۲۰۰ میلیارد روپیه ای مربوط به تجارت بین هند وایران را بررسی می کند.

به گزارش ایلنا، مجله ایندیا تودی روزگذشته درگزارشی نوشت: سازمان مالی هند یک حواله بانکی را که طبق آن ۲۰۰ میلیارد روپیه به خارج از این کشور از جمله دبی وسپس ایران پرداخت می شود؛ بررسی می کند.

دراین گزارش گفته شده است که این سازمان عملکرد همه بازرگانان هندی درگیر درانجام معاملات تجاری را با کشورهای آسیای میانه بخصوص ایران و جمهوری آذربایجان را بررسی می کند.

براساس این گزارش گفته می شود که این مبلغ مربوط به شرکت های صادراتی و تجاری درایران ومناطق همجوار مربوط می شود.

سازمان مالی هند همچنین اعلام کرده است که دراین خصوص بانک یوکو نیز در خصوص نقش وی تحت نظر گرفته شده است.

حجم مبادلات تجاری بین ایران وهند درسال گذشته به ۱۵میلیارد دلار رسید و مسوولان دوکشور افزایش این میزان به ۲۵ میلیارد دلار درپنج سال آینده را در نظر گرفته اند.

هند دومین خریدار نفت ایران بعد ازچین است وبعد ازتحریم های ظالمانه کشورهای غربی بر سر برنامه هسته ای ایران انتقال وجوه حاصل از فروش نفت با مشکل مواجه شد.

براساس توافق دو کشور ۴۵ درصد ازپول حاصل ازفروش نفت ایران به هند با روپیه وبقیه با ارز خارجی پرداخت می شود.

اخیرا برخی ازشرکت های هندی پیشنهاد کرده اند پول حاصل از صادرات فولاد به ایران را از حساب ذخیره شده پول نفت دربانک های هندی برداشت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز